Coping strategies of children with sadness/unhappiness and their relationship with levels of depression
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma çocukların kendilerini deprese/mutsuz hissettikleri zaman_ Tarda, mutsuzluk! any! a başa çıkmak için neler yaptıklarını, başa çıkma yollarının sayısı ve etkililiğinin cinsiyet ve sosyo-ekonomik statü açısın dan anlamlı bir farklılık gösterip, göstermediğini ve son olarak da çocuk lar tarafından belirtilen başa çıkma yollarının sayısı ve etkililiğinin depresif semptomatolojiyle: ilişkisi olup, olmadığını.araştırmayı hedefle-,,. mıştır. ? î Başa çıkma yolları temel olarak 5 sorudan oluşan yarı -yapıl andın İmiş görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Sonuçlar örneklem kapsamındaki çocukların `kendilerini deprese/mutsuz hissettiklerinde ne/neler yapacakları`, `kullandıkları başa çıkma yollarının ne <adar işlerine yaradıkları` ve `Hangisinin en çok işlerine yaradığı` konusunda açık ve net fikirlerinin olduğunu göstermiştir. Belirtilen başa çıkma yolları 9 kategori altında toplanmıştır. Bunlar, `oyun`, `yardım arama akti- viteleri`, `diğerkâm davranışlar`, `eğlence ve estetik`, `reaktif davranışlar`, `kaçınma`, `yeme`, `ağlama` ve `diğer` şeklindedir. `öyun`kategorısi en sıklıkla belirtilirken, `yeme` kategorisinin diğer kategorilere oranla en az sıklıkla belirtildiği saptanmıştır. Çocukların `reaktif`, `kaçınma` ve ^diğerkam` davranışları içeren başa çıkma yollarının, `oyun`, `yardım arama aktiviteleri`, `eğlence ve estetik` aktivitelerinden daha az kullandıkları görülmüştür. `En iyi hangisi işliyor?` sorusuna verilen yanıtlarda, hem `oyun` hem de `yardım arama aktiviteleri` gibi başa çıkma yollarının daha sıklıkla belirtildiği saptanmıştır. Sosyo-ekonomik sâatü ve cinsiyet Sosyo-ekonomik statü ve cinsiyet faktörlerinin başa çıkma yollarının seçiminde etkili oldukları bulunmuştur. Aynı zamanda sonuçlar başa çıkma yol larının sayısı ve etkililiği ile depresif semptomatoloji arasında anlamlı bir ilişki olduğuna işaret etmiştir. Çocukluk depresyonu ölçeğinden yüksek puan alan çocukların düşük puan alanlara oranla daha az başa çıkma yollarına sahip oldukları ve bunların etkililiğinin de düşük olduğu bulunmuştur. Yukarıda kısaca bahsedilen sonuçlar çalışmanın sınırlılıkları ve eksiklikleri çerçevesinde tartışılarak, gelecekte yapılacak çalşmalara ışık tutma sı amacıyla öneriler sunulmuştur. Anahtar Sözcükler; çocukluk depresyonu, başa çıkma yolları ABSTRACT This study aimed to examine children's ideas about what to do when they are feelingdepressed/unhappy, to Investigate whether there are sex and SES differences in the number and effectiveness ratings of coping strategies given by children and finally to investigate the relationship between the number and effectiveness of coping strategies given and depressive symptomatology. Coping strategies were obtained by using a semi - structured interview whioh consisted of mainly five questions. Results indicated that children in this sample had very clear ideas about `what you do when feeling depressed/unhappy`, `what works best?` and also how well thet works?`. Children reported coping strategies that could be grouped under nine coping categories. These were; `play`, `help and comfort seeking activities`, `altruistic behaviors`, entertainment and aesthetics`, `reactive behaviors`, `avoidanoe`, ` eating / `crying`, and `miscellanous`. Most frequently mentioned category was play. The least frequently mentioned category was eating. The reactive type of strategies, avoidance, and altruistic behaviors seemed to be used less than play, help and comfort seeking activities and unLurlulnmonb utul uoııÜıuUotı tJtmLaglutJ by oh lid run in order to cope with their depressed/unhappy feelings. In response to the question `what works best?`, the most frequently mentioned strategies were both play and help and comfort seeking activities strategies. Dealing with choosing the coping strategies, it was found that SES and vugender factors affect the choosing of the coping strategies. Results also pointed out that there was a strong relationship between the number of coping strategies, their effectiveness ratings and depressive symptomatology. Children who had high scores from the CDI reported less number of coping strategies and gave lower effectiveness ratings than children who had low scores from the CDI. These results were discussed in terms of the limitations and weakness of the present study and directions for future research were suggested. vui
Collections