A Study of the motivation of teachers and adminisrators of handicapped children
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ÖZÜRLÜ ÇOCUKLAR İLE ÇALIŞAN YÖNETİCİ VE Ö?RETMENLERİN MOTİVASYONLARININ KARŞILAŞTIRILMASI Nilüfer TIRYAKIOGLO OZABACI Eğitim Yönetimi Bolumu-Yuksek Lisans Danisaan : Prof. Dr. ibrahim Koyuncu EYLÜL 1993, 77 sahife. öğretme surecinin ne kadar zor bir is olduğu bilinen bir gerçektir. Farkli sosyal ve psikolojik yapaya karaktere sahip olan öğrencilere konunun detaylı bir şekilde öğretilmesi cok zordur. Bir konunun öğrenilmesinde, öğrencinin zihinsel gelişme düzeyinin önemli olduğunu biliyoruz. Farkli karakterlere sahip öğrencilerle calisraak cok zordur. Öğretmenin de ders isleme, anlama kapasitesine ve iletişim yeteneğine, bilgi, beceri geliştirme kapasitesine sahip olmasi da sonuç üzerinde son derece etkilidir. Bunlar normal öğrenciler ile calisanlar için gerekli özelliklerdir. Bu öğrenciler normal kapasiteye ve saglikli fiziksel karakterlere sahiptirler. Özürlü öğrencilerin sorumluluğunu alan öğretmenler de vardir. Arastirmaci tarafindan gözlenen o2urlu öğrencilerin öğretmenleri vıı 1diğer öğretmenlerden daha cok zorluğa ve sorumluluğa sahipdirler. Bu öğretmenlerin çoğunluğunun özürlüler hakkinda hic bir eğitim almadiklari üniversitelerin kendi branslari ile ilgili bölümlerinden mezun olduklari ve ayrica gelişim psikolojisi, psikoloji, programlama, eğitim yönetimi, test teknikleri, vs. gibi konularda eğitim gördükleri anlasi lmaktadir. Bu öğretmenler mezun olduktan sonra farkli okullarda görev alabilirler. Fakat normal okullardaki durum, özel eğitim okullarindaki durumlardan farklidir. Öğretmenler, ozurlu öğrenciler ile nasil iletişim kuracaklarini, onlara nasil öğreteceklerini, onlari nasi İ anlayacaklar ini. bi lememektedirler.Cunkü ilk kez özürlüler ile yuz yüze gelmektedirler'.Göreve başlamadan once özürlüler ile ilgili eğitim görmeleri gerekirken, maalesef bu eğitimi, f irşat cikarsa, özürlüler ile calisrnaya basladiktan sonra aldiklari görülmektedir. Özürlülerin yöneticileri de öğretmenlerinden farkli değildir, zira onlar da normal uy £-nf.nıını J Mrdir. idarecilerin cogu,bir sure özürlülere öğretmenlik yaptiktan sonra bu okullarda idareci olmuslardir. Hem öğretmenler, hem idareciler ayni şartlar altinda cal i smaktadi r lar. Aslinda normal okullardaki öğretmen ve idarecilerden cok daha zor ıxcalisma kosullarina sahiptirler. Fakat özürlülerin öğretmen veya idrecileri daha fazla motive edici koşullara sahip değillerdir. Bu kosullarin, farkli ücret, rahat fiziksel ortamlar, materyaller ve diğer gerekli eğitim kosullarini içermesi gerekir. Bu calisma; özürlüler ile calismanin idareci ve öğretmenler üzerindeki etkilerini incelemekte ve bunlarin motive edilme sartlarinda kucuk de olsa farkliliklar olup olmadigini incelemektedir. Bu arastirmada ayrica cinsiyetlere, branşlara, yaslara ve tecrübelere gore de karsi lastirmalar yapilmistir. Motivasyon seviyeleri, `PORTER SCALE'-' - 190 katilirnciya verilerek olculmustur. Orneklemin 19'u özel eğitim okullarında idarecilerdir. Karsi lasti rmada t-test kul lani İmiş ve farkliliklar saptanmaya cal isi lrnistir. Sonuçta, öğretmen ve idareci motivasyonlar! arasinda manidar fark bulunmuş, fakat cinsiyetlere gore yapilan karsi lasti rinalarda meslek dersi öğretmenleri ile sosyal ders öğretmenleri arasinda fark yok iken, müzik, resim dersi gibi branslarin öğretmenleri arasinda motivasyon farki görülmüştür. Ayrica matematik ve edebiyat. öğretmenlerinin motivasyon seviyelerinde farklar sorulmuştur.Yaş f arklılık ları, yeterli sayida yaslı öğretmen olmadigi için incelenememisti r. Sonuç olarak; özürlüler ile calışan öğretmen ve idarecilerin sadece manevi olarak tatmin olduklari söylenebilir. Bunun da yetersizliğini tartismaya gerek olduğunu sanmiyoruz. Anahtar sözcükler: Özürlü çocuklar, Motivasyon Yönetici, Öğretmen. ABSTRACT A STDDY OF THE MOTIVATION OF TEACHERS AND ADMINISTRATORS OF THE HANDICAPPED CHILDREN TIRYAKIOGLU OZABÂCI, Ni luf er M.S. in Educational Administration Supervisor: Prof. Dr. KOYUNCU Ibrahim September 1993, 11 pages It is generally accepted that teaching is a difficult and responsible process. Most of us know that the difficulty generally lies in -developing a learning environment which can or will develop appropriate and desired outcomes. Most often observed characteristics are related to psychological and socioeconomic backgrounds. It is even more difficult to deal with students who are handicapped in some way and have certain learning problems. Teachers in special education schools must thus posses many characteristics other than those required in normal schools. So tbat they may fully understand all the needs of the handicapped and how he / she would solve all of their problems. iiiThe teacher in special education schools must be a psychologist, a mother, and a teacher when needed. It was obseverved by the researcher that; teachers of the handicapped in the Turkish Special Education Schools have many difficulties and responsibilities different from the teachers of normal students. Many of these teachers have little or no knowledge about the handicappeds. They are graduated from the university departments with knowledges about their own branches. All are exposed to some developmental psychology knowledge, psychology, cirruculum, educational administration, testing, etc. But after graduation, they take responsibilities in different educational settings. Some of these teachers are assigned to the special education schools with no knowledge about special education. Experience in normal schools is very different from experience in special education schools `Normal` teachers are generally h'ave little information on how to communicate with the handicapped, how to teach, how to understand them, because it is the first time 'they come face to face with the handicappeds. It is necessary that; IVthose.teachers have relevant training about handicapped before they are appointed... Unfortunately some lucky ones are retrained only after an experience with the handicapped. The administrators in these schools are also not any different from the teachers.They are also `Normal` teachers. They have similar characteristics as the teachers and they are assigned as administor in these schools. Teachers and administrators of handicapped have more difficult jobs than the `Normal` teachers and administrators. But they have also no additional motivational factors,like different salaries, more appropriate physical conditions, materials and other necessary educational environments. In this study the effects of the working environment on the teachers and administrators working with the handicapped students were examined in order- to compare the motivation levels of these teachers and administrators. It was also searched if any significant differences existed with respect to their genders..branches, ages.The motivation levels were measured by the `Porter Scale`. A total of 190 subjects participated in the study. Of these 19 were administrators in special education schools. ¦.¦;> The t-test was used for the purpose of comparison. Results revealed a significant difference between the motivation of teachers and administrators in special education schools.However no significant differences were found between teachers' and adainJatrutDrH' genders considering their motivation. Although, there was no significant difference between vocational and social branch teachers 'motivation, there was significant difference between the vocational branch and art, music, branch teachers.There was significant difference between the motivation of literature and mathematics teachers. Age differences between teachers could not be investigated, as we did not have enough of the elderly teachers. VI.Finally; It was concluded that the roost important motivating factors for the teachers and the administrators working with these handicapped children were the fulfilment of the needs of these people. Key words: Handicapped Children, Motivation, Administrators, Teachers. Science Code : 222.03.00 VI 1
Collections