Okul öncesi çocuklarda illüstrasyon sorunları, yeni bir model olarak illüstrasyon kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuk,yaşamın ilk yıllarında doğuştan getirdiği gizil güçlerle, toplumdan gelen etkilerin bir sentezini oluşturarak yaşamını sürdürür. İlk yıllarda bu şekilde devam eden yaşam, yetişkinlik dönemine geçmesine dek uzanan bir öğrenme ve öğretme sürecidir, öğrenmenin yanı sıra koşullanma, katılma ve alıştırma; çocuğun ha yata hazırlanırken kullanacağı temel öğelerdir. 0-6 yaş grubu çocuğunda gelişme çok hızlıdır. Araştırıcı olan bu yaş çocuğu gördüğünü unutmaz, çabuk öğrenir. Çocukta olan bedensel, zihinsel, duyusal gelişmeye paralel olarak çizgisel gelişmede görülür. Çizgisel gelişim çocuğun iç dünyası hakkında bize ip uçları verdiği gibi beklentilerini, ilgi alanlarını, sev diklerini, düşüncelerim de belirtir, özellikle bu yaş çocuğu hayvanlara, yakın çevresindeki insanlara, eşyalara ilgi duyar. Kulaktaki küpeye, böceğin antenlerine kadar en küçük ayrıntıyı fark eder. Somut kav ramları algılar. Kullandığı renkler canlıdır. Hayal dünyası ise çok geniştir. Bazen bir bulut üzerinde dolaşır, aynı anda denizaltında köpekbalıklarıyla savaşır. Onun için mekan kavramı yoktur. Bu şekil de gelişim gösteren 0-6 yaş çocuğu için hazırlanacak resimli çocuk kitapları, çocuktaki gelişmeye paralel olmalıdır. Kitap, çocuğa ders vermeli, eğitmeli aynı zamanda da sanatsal değer taşımalıdır. 0-6 yaş çocuğu her şeyi yeni yeni öğreneceğinden kitaptaki bilgiler onun yaşamına ışık tutacak, ona rehberlik e- decek özellikte olmalıdır. Kitabın estetik açıdan taşıyacağı özellik, çocuğun görsel algısının estetik gelişmesine dolaylı olarak yardım edecek, böylece çocuk güzeli daha iyi görecek, yaratıcılığını güçlendirecektir. Bu nedenle resimli çocuk kitapları hazırlanırken, sanat ve psikoloji eğitimi almış illüstratörlere, bu işe gerçekten gönül vermiş bilgili yayıncılara ve bilinçli seçim yapabilecek tüketicilere ihtiyaç vardır.
Collections