Effective approaches to classroom management in teaching english at secondary schools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZ ORTAOKULLARDAKİ İNGİLİZCE Ö?RETİMİNDE SINIK YÖNETİMİ İÇİN ETKİLİ YAKLAŞIMLAR DEMİRDEN, Yasemin Yüksek Lisans Tezi, ingiliz Dili Eğilimi Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Sabri KOÇ Haziran, 1994, 100 + XXXIX sayfa Bu tez, sınıf yönetiminin önemini ve gerekliliğini vurgulamayı amaçlamakladır. Birinci bölüm 'simi' yönetimi' olgusunun ana yapısını ve genel 'eğitim' olgusuyla bağlantısını ortaya koymakladır. İkinci bölüm, sınıf yönetimi hakkındaki görüşler ve bunun üzerinde tartışılmaz bir etkisi olan öğrenci davranışları hakkındadır. Farklı davranış problemleri ve bunlara ilişkin çeşitlemelere gidilmiş ve bunu etkileyen faktörler üzerinde durulmuştur. Ayrıca, bu davranış problemlerinin çözümü için yararlı olacağı düşünülen pek çok öneri getirilmiş ve bunların uygulamasında öğretmenin rolü üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölüm, okullarda var olan disiplin yaklaşımlarının farkları ve bunların analizini içermekledir. Dördüncü bölümde ise davranış bozukluklarıyla ilgili problemler, olguları da açıkça göstermek ve kuramı uygulamaya aktarmak amacıyla örneklendirilerek açıklanmıştır. Uygulanan çözümler belirtilmiş ve bazı öneriler yapılmıştır. Bu tez yirmi üç ekle öğretmenin kendi tavırlarına nesnel olarak bakabilmesine yardımcı olacak bir anketi içermekledir. ABSTRACT EFFECTIVE APPROACHES TO CLASSROOM MANAGEMENT IN TEACHING ENGLISH AT SECONDARY SCHOOLS DEMİRDEN, Yasemin M.A. in English Language Teaching Supervisor : Prof. Dr. Sabri KOÇ June, 1994, 100 + XXXIX pages This thesis aims at emphasizing the importance and necessity of classroom management. Chapter I discusses the nature of classroom management and how it relates to the total teaching act. In Chapter II views on classroom management and behavior, being an essential factor on classrcx)m management, arc presented. It modifies the different behavior problems and slates what their factors may be. In addition, the role of the teacher is put forward with many suggestions that will help to work on solutions to behavioral problems. Chapter III focusses on different attitudes towards classroom management of schools with an analysis of these. In Chapter IV by putting theory into practice in an area that has rccicvcd little attention from educators, with case studies behavior problems arc described to make the concepts more meaningful, and solutions which were done, with a few suggestions arc given. The thesis includes twenty-three appendices with a self-analysis questionnaire which will help the teacher look at herself objectively. m
Collections