The factors influencing the range of women`s participation in physical recreation at Middle East Technical University
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde amaç, Orta Doğu Teknik Üniversitesi bayan öğrencilerinin, öğretmenlerinin ve personelinin fiziksel rekreatif aktivitelere katılım oranını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. FPRS anketinin geçerliliğini ve güvenilirliğini bulmak için ODTÜ. de, yaz okulunda bulunan öğrenci, akademik ve personelden 122 bayan seçilmiştir. Bu çalışmada on tane engelleyici faktör incelenmiştir. Bunlar zaman, para, tesisler, aile, bilinçli olma, ilgi, karar verme, vücud görünümü, beceri ve sosyal uygunsuzluktur. Pilot çalışmanın sonucunda anketin güvenilirliği ve geçerliliği saptanmıştır. Gerçek çalışmada ise bunlara ek olarak, fiziksel etkinliklere katılım oranını etkileyen diğer faktörlerden; yaş, medeni hal, gelir düzeyi, eğitim seviyesi ve aktiviteye yönelimleride dikkate alınmıştır. Bu çalışmanın sonucunda farklı statülerdeki bayanlar ve engelleyici faktörler arasında birçok ilişki görülmüştür, özellikle personel olarak seçilen denekler en çok etkilenen grup olmuştur. Bu engelleyici faktörlerden en az etkilenen grubu da öğrenciler oluşturmaktadır. Eğitim ve gelir düzeyinde tüm bayanlar için önemli bir husus olarak görülmüştür.Anahtar kelimeler: Fiziksel Etkinlikler, Kadın, Etkileyen Faktörler. The purpose of this study was to investigate factors that affect women's participation in physical recreation among specific groups of university women at METU. The pilot study was conducted on 122 university women to find the reliability and validity of the FPR scale. 151 female university students, staff and faculty were stratified and systematically selected at random. In this study, ten barriers for women were identified, including: time, money, facilities, family concerns, unawarenes, lack of interest, decision making, body image, skill and social inappropriateness. In addition to those, factors of age, marital status, income level, educational level, activity trend were compared to understand their influence on the range of women's participation in physical recreation. A relationship wasfound between women with identified status and barriers to physical recreation for female staff. Educational level and income level were influential for all three groups, but marital status showed to be influential only for staff and faculty.Keywords: Physical Recreation, Barriers, Women
Collections