Portrayal of women in advertisements and advertising effectiveness: Preferences of women
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz REKLAMLARDA KADIN TANIMLAMALARI VE REKLAM ETKİNLİ?İ: KADINLARIN TERCİHLERİ İVAZ, Naz an Yüksek Lisans Tezi, İşletme Ana Bilim Dalı Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Uğur ÇA?LI Eylül, 1994, 211 sayfa. Bu çalışmada kadınların rol yönelmeleri, kadına ait rol tanımlamaları (modern/geleneksel) ve de reklamı yapılan ürünün tipi (modern/geleneksel kullanımı olan) arasındaki üç yönlü etkileşim araştırılmıştır. Bunun yanında, bu üçlünün değişik kombinasyonlarının reklamın etkinliği üzerindeki etkisi incelenmiştir. Kadınların rol yönelmelerini ölçebilmek için bir geleneksellik ölçeği hazırlanmıştır. Her ürün ve rol tanımlaması çifti için bir reklam olmak üzere toplam olarak dört reklam tasarlanmıştır. Daha sonra kadınlara uygulanan bir anket aracılığıyla, onların reklama, rol tanımlamasına ve ürüne karşı tutumları ölçülmüştür. Sonuçlar, kadınların rol yönelmelerinin bağımlı değişkenler üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir vetkisi olduğunu göstermiştir. Bunun yanında, ürün tipi ne olursa olsun, kadınların bütün reklamlarda modern rol tanımlamalarını tercih ettikleri bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Rol Yönelmesi, Rol Tanımlaması, Ürün Kategorisi, Geleneksellik Ölçeği, Reklam Etkinliği, Modern, Geleneksel, Deneysel Yöntem. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 215.02.02 vı ABSTRACT PORTRAYAL OF WOMEN İN ADVERTISEMENTS AND ADVERTISING EFFECTIVENESS: PREFERENCES OF WOMEN İVAZ, Nazan Master of Business Administration Supervisor: Assoc.Prof.Dr. Uğur Çağlı September, 1994, 211 pages. in this study, a three-way interaction effect among the role orientation of women, the type of the female role portrayal (modern/traditional) used in the advertisement, and the type of the product (modern/traditional usage) being advertised is searched out. Besides, the effect of different combinations of tlıese three on advertising effectiveness is examined. A traditionality scale is prepared to measure the role orientation of women. For each product and role portrayal pair, an advertisement is designed and totally four advertisements are designed. Then, with the application of a questionnaire to women, their attitudes tovrard the advertisement, the role portrayal, and the product are measured. The results indicated iiithat the role orientation of women has a significant effect on the dependent variables. Besides, it is found that ali women preferred modern role portrayals in ali advertisements and preferred the advertisements of the modern usage product. Keyvrords: Role Orientation, Role Portrayal, Product Category, Traditionality Scale, Advertising Effectiveness, Modern, Traditional, Experimantation. Science Code: 215.02.02
Collections