Techique and tradition in Samuel Beckett`s trilogy
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZ SAMUEL BECKETT* İN ÜÇLEMESİNDE TEKNİK VE GELENEK PULTAR, Gönül Doktora Tezi, ingiliz Edebiyatı Anabil im Dalı Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Nail Bezel Aralık, 1993, sayfa. Bu çalışma Samuel Beckett' in üçlemesini oluşturan Mol lov. Mal one Dies (Mal one ölüyor) ve The Unnamable (Adlandırılamayan) romanlarında kullanılmış olan başlıca teknikleri ve içinden çıktıkları gelenekleri incelemektedir. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm giriş işlevini görmektedir. İkinci bölüm Mol loy'u incelemekte ve başkişisini bir yazar olarak görmektedir. Üçüncü bölüm Malone Dies ' ı incelemekte ve romandaki anlatı tarzını ele almaktadır. Bu bölüm romandaki `anlatıbilinen `nin anahtarını fenomenolojide görmektedir. Dördüncü bölüm The Unnamable* ı incelemekte ve romanı oluşturan öğeleri ele almaktadır. Beşinci bölüm üçlemenin, Kıta Avrupası itiraf romanı veçhesini incelemektedir. Altıncı bölüm üçlemenin, Kıta Avrupası felsefi romanı veçhesini incelemektedir. Anahtar Kelimeler: arayış, anlatıcı-başkışı, yazar, anlatı tarzı, fenomenolo j i, anlatı bilinci, tabak ve oturak, ceza, Kıta Avrupası romanı, itiraf yazıları, felsefi roman. iv ABSTRACT TECHNIQUE AND TRADITION IN SAMUEL BECKETT'S TRILOGY PULTAR, Gönül Ph.D. in English Literature Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Nail Bezel December, 1993, pages. This study examines the trilogy of novels, Mo I loy. Ma lone Dies and The Unnamable. by Samuel Beckett, to analyse the techniques employed and trace the tradition(s) from which they have emanated. The study is made up of six chapters. The first chapter serves as Introduction. The second.chapter discusses Mo 1 loy, viewing its protagonist as a writer. The third chapter discusses Ma lone Dies with particular emphasis on its mode of narration and considers phenomenology to be the key to the `narrative consciousness` of the novel. The fourth chapter discusses The Unnamable with the aim of examining its constituent elements. The fifth chapter discusses the Continental confessional novel aspect of the trilogy. The sixth chapter discusses the Continental philosophical novel a aspect of the trilogy. Keywords: quest, narrator-protagonist, writer, mode of narration, phenomenology, narrative consciousness, dish and pot, pensum, Continental fiction, confessional writing, philosophical novel. ill
Collections