A Vehicle routing application at Mercedes-Benz Türk A.Ş
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz MERCEDES- BENZ TÜRK A.Ş.' DE SERVİS ARAÇLARININ GÜZERGAHLARININ BELİRLENMESİ ACAR, Oğuzhan Yüksek Lisans Tezi, İşletmecilik Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Dr. Zeynep ONAY Şubat, 1995, 148 sayfa Bu çalışmada Mercedes- Benz Türk A.Ş.' nin Hoşdere, Büyükçekmece / İstanbul' da bulunan yeni tesisleri çalışanları için seçilmiş bir pilot bölgede servis sistemi tasarlanmıştır. Tasarım esnasında çalışanların adresleri belirlenip, yerleri önceden belirlenen duraklara bir Tamsayı Doğrusal Programlama modeli ile dağıtılmıştır. Duraklar birbirine yakın çözüm veren algoritmalar kullanılarak oluşturulan güzergâhlarla bağlanmıştır. Bunun için Clarke ve Wright Tasarruf Algoritması, Chapleau Gruplama Algoritması kullanılmış ve yeni bir alternatif algoritma oluşturularak servis güzergâhları belirlenmiştir. Alternatif algoritmanın en önemli özelliği araçtaki kişi-mesafe (kişi-zaman) değerine önem vermesidir ki bu özellikler yolcu güvenliğini artırmakla beraber yolculuğu monoton bir hale gelmekten kurtarır. Clarke ve Wright Algoritması en kısa güzergâhları vermekte, Chapleau Algoritması ise asgari sayıda araç kullanarak araçların kapasitesini azami düzeyde kullanmaktadır. Alternatif algoritma ise kişi- mesafe (kişi-zaman) değerini asgariye indirmektedir. Örnek problemdeğişik servisi aracı kapasiteleri için çözülerek kişi-mesafe değerini minimize edecek ve sistemin şirkete getirdiği maliyeti diğer algoritmaların maliyetlerinden daha fazla olmayacak en uygun araç kapasitesi bulunmuştur. Alternatif algoritma bunun dışında da değişik amaçlı olarak, örneğin çabuk bozulan yiyeceklerin dağıtımında servis güzergâh tesbitinde kullanılabilir. Anahtar kelimeler: Araç güzergâh tesbiti, Şirket elemanları için servis sistemi, Doğrusal Programlama, Yakın Çözüm Yaklaşımları, Kişi-mesafe değeri Bilim Dalı Sayısal Kodu: 215.05.01 vı ABSTRACT A VEHICLE ROUTING APPLICATION AT MERCEDES- BENZ TÜRK A.Ş. ACAR, Oğuzhan Master of Business Administration Supervisor: Dr. Zeynep ONAY February, 1995, 148 pages In this study an employee pick-up service system for the new factory of Mercedes- Benz Türk A.Ş. in Hoşdere, Büyükçekmece / Istanbul was designed for a selected area of town. During the design the residences of the employees were determined and these were assigned to selected bus stop locations using an Integer Linear Programming Model. The bus stops were connected by generating routes with the use of heuristic algorithms. The Clarke and Wright Savings Algorithm and the Chapleau Clustering Algorithm were applied and a new Alternative Algorithm was proposed. The strength of the Alternative Algorithm was the emphasis of the man-distance (man-time) product on board, which is essential to increase the passenger safety and to decrease passenger boredom. The Clarke and Wright Algorithm generated the shortest routes, the Chapleau Algorithm used minimum number of vehicles and maximized capacity utilization. The Alternative Algorithm minimized the man- distance measure. The problem was solved for different vehicle capacities to find the most suitable vehicle capacity to minimize the man-distance measure, where the cost of the system for the company would be not more inthan for the other algorithms. The Alternative Algorithm could also be used in other fields of Vehicle Routing, such as transportation of perishable goods. Keywords: Vehicle Routing, Employee Pick-up Service, Linear Programming, Heuristic Approaches, Man-distance Measure Science Code: 215.05.01 IV
Collections