An Analysis of the supply of and demand for mathematics and science teachers in the Anadolu lycees
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZ ANADOLU LİSELERİNDEKİ MATEMATİK VE FEN Ö?RETMENLERİ ARZ VE TALEBİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME YILDIZ, Hüsnü Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Tez Yöneticisi: Prof. Dr. İbrahim Koyuncu Ocak, 1995, 77 sayfa Bu çalışmanın amacı, Anadolu Liselerinde matematik ve fen derslerini İngilizce olarak veren öğretmenlere olan talep ve öğretmen arzını incelemektir. Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, matematik ve fen derslerinin İngilizce olarak yapıldığı Anadolu Liseleri ele alınmıştır. Öğrenci sayısı, öğretmen sayısı, okul sayısı gibi bilgiler Milli Eğitim Bakanlığı'ndan, Anadolu Liselerinde İngilizce ders verebilecek nitelikte öğretmen yetiştiren ODTÜ, Boğaziçi Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültelerinden yetişen öğretmen sayısı bilgileri alınmıştır. Sistem Analiz Tekniği kullanılarak toplanan bilgiler analiz edilmiştir.Bu çalışmada Maul'un geliştirdiği ve Cartter'ın Amerikan Kolej Öğretmenlerinin arz ve talep durumunu incelerken kullandığı matematiksel model düzeltilerek kullanılmıştır. Bu okullardaki bütün matematik ve fen öğretmenlerinin bu dersleri İngilizce olarak verebilecek durumda olmaları kabul edilerek gelecek on yıl için öğretmen talep projeksiyonu yapılmıştır. Bu okullarda ders verebilecek nitelikte öğretmen yetiştiren ODTÜ, BÜ ve MÜ Eğitim Fakülteleri mezun sayılarına göre öğretmen arz kestirimi yapılmıştır. Daha sonra Öğretmen Talep Projeksiyonu ile Öğretmen Arz Kestirimi karşılaştırılmıştır. Bu çalışmanın sonucuna göre gelecek on yıl içinde Anadolu Liselerinde matematik ve fen derslerini İngilizce olarak verebilecek nitelikteki öğretmen açığı giderek artmaktadır. Anahtar Sözcükler: Anadolu Liseleri, Matematik Öğretmeni, Fen Öğretmeni, Öğretmen Talebi, Öğretmen Arzı, Öğretmen Talep Projeksiyonu, öğretmen Arz Kestirimi. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 222. 01. 00 ABSTRACT AN ANALYSIS OF THE SUPPLY OF AND DEMAND FOR MATHEMATICS AND SCIENCE TEACHERS IN THE ANADOLU LYCEES YILDIZ, Hüsnü M.S. in Educational Sciences Supervisor: Prof. Dr. Ibrahim KOYUNCU January, 1995, 77 pages The main objective of this study was to analyze the supply of and demand for the mathematics and science teachers in the Anadolu Lycees in Turkey. The study was limited to the public Anadolu Lycees, where mathematics and science courses were taught in English. Data on the number of students taking the Entrance Test, number teachers, number of schools were obtained from the Ministry of National Education. Information on the number and capacities of teachers graduated from the Faculties of Education were obtained from the METU/ Ankara, Boğaziçi University (BU) and Marmara University (MU)/Istanbul. niThe data analysis to determine the demand for and supply of the above indicated teachers for the next ten years was done using Cartter's (1966) model. It was assumed that all the teachers teaching the mathematics and science courses could teach these courses in English. Using this assumption a forecast of teachers who could be graduated from METU, BU and MU was made and compared to the teacher demands in the coming years. According to the findings of the above comparisons, there appears to be a continuous large shortage of mathematics and science teachers in these schools, in the next ten years. Key Words: Anadolu Lycees, Mathematics Teacher, Science Teacher, Teacher Demand, Teacher Supply, Teacher Demand Projections, Teacher Supply Forecast. Science Code: 222.01.00 rv
Collections