A Quality assessment of organizational learning process in selected public and private schools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz SEÇİLMİŞ ÖZEL VE DEVLET OKULLARDA ÖRGÜTSEL Ö?RENME SÜRECİNİN NİTEL BİR DE?ERLENDİRMESİ Şahin, Ali Ekber Yüksek Lisans, Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Yöneticisi: Yrd. Doç.Dr. Hasan Şimşek Augustl995, 100 sayfa Bu çalışmanın amacı Ankara ilinde, bir vakıf lisesindeki, bir özel lisedeki ve bir devlet lisesindeki örgütsel öğrenme süreçlerini (yeni bilginin elde edilmesi, dağıtılması, yorumlanması ve korunması) incelemek, okulları bu süreçler açısından karşılaştırmaktır. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak gözlem ve görüşme teknikleri kullanılmıştır. Araştırma kapsamındaki üç okulun her birinde sekiz öğretmen ve bir okul yöneticisiyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Bir görüşme ortalama 50 dakika kadar sürmüştür. Alman notlar kelime-işlemci program kullanılarak analiz edilmiştir. Örgütsel öğrenme süreçlerinin değerlendirmek için okulların süreçler açısından benzerlikleri ve farklılıkları incelenmiştir. Yeni bilginin elde edilmesi, paylaşılması, yorumlanması ve tekrar kullanılacak şekilde saklanması süreçlerinde vakıf lisesinin özel lise ve devlet lisesine göre çok daha fazla etkinliğe sahip olduğu belirlenmiştir. Örgütsel öğrenme süreçlerinin etkisiz işlediği özel okulun özellikle özel öğretim sektöründe rekabetçi konumunu yitirmekte olduğu belirlenmiştir. Özel okul ve devlet okulunun merkeziyetçi ve sitatükocu örgütyapılan örgütsel öğrenme süreçlerindeki yetersizliklerinin önemli bir nedeni olarak belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Örgütsel Öğrenme, Öğrenen Örgüt, Örgütsel Öğrenme Süreçleri, Nitel Araştırma Deseni Bilim Dalı Sayısal Kodu: 222.01.00 vı ABSTRACT A QUALITATIVE ASSESSMENT OF ORGANIZATIONAL LEARNING PROCESS IN SELECTED PUBLIC AND PRIVATE SCHOOLS Şahin, Ali Ekber M.S., Department of Educational Sciences Supervisor: Asst. Prof. Dr. Hasan Şimşek August 1995, 100 pages The purpose of this study is to examine and compare organizational learning processes (knowledge acquisition, information distribution, information interpretation, and organizational memory) in one foundation high school, one private high school, and one public high school in Ankara. In this study qualitative research design was used. Interview and observation were used as the major data collection techniques. Eight teachers and one administrator were selected from each school for the interview. A typical interview ran about 50 minutes. The interview notes were organized through a word processing program. Similarities and differences were analyzed to asses organizational learning processes within the schools. It is determined that in the processes of knowledge acquisition, information distribution, information interpretation, and organizational memory the Foundation School has more activities than the Private School and the Public School. It is also determined that the Private School in which organizational learning processes are poor seems loosing its competitive position in the private educational sector. One of the most important findings of this study is the one that the intensive centralizationand status-quo type structure of the Private School and the Public School are the major reasons for the learning disability in these schools. Keywords: Organizational Learning, Learning Organization, Organizational Learning Proceses, Qualitative Research Design Science Code: 222.01.00 IV
Collections