The Use of learning strategies by the `more successful` and `less successful` language learnes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZ `ÇOK BAŞARILI` VE `AZ BAŞARILI ` Ö?RENCİLERİN KULLANDIKLARI DİL Ö?RENME STRATEJİLERİ TÜZ, Fayka Halil Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Tez Yöneticisi : Doç.Dr. Şükriye RUHÎ Eylül, 1995,82 Sayfa Bu çalışma, ` çok başarılı ` ve ` az başarılı ` öğrencilerin, benzeri dil öğrenme yöntemleri kullanıp kullanmadıklarım belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma, aynı zamanda, kullanılan dil öğrenme yöntemlerinin yeterlik ile olan ilişkisinin de incelenmesini amaçlamaktadır. Tüm veriler ODTÜ Geliştirme Vakfı Lisesi'nde yer alan deneklerden toplanmıştır. Kullanılan veri toplama araçları, öğrencilerin yeterlik düzeyleri, diğer bir ifade ile, üç sınavın başarı ortalaması ve dil öğrenme yöntemlerinin kullanımının ölçüldüğü bir anketten oluşmaktadır. Veri toplama araçlarının ortaya koyduğu sonuçlara göre, dil öğrenme yöntemlerinin öğrencilerce kullanımı rahatlıkla araştırılabilmektedir, fakat sadece tek bir veri toplama aracı kullanımının detaylı bir araştırma için yeterli olmayabileceği görülmüştür. Sonuçlar, her iki öğrenci grubunun da temelde aynı tür öğrenme yöntemini kullandıklarını göstermektedir. Ayrıca, öğrenme yöntemleri ile yeterlik arasında bir ilişki bulunamamıştır. IV ABSTRACT THE USE OF LEARNING STRATEGIES BY THE `MORE SUCCESSFUL` AND `LESS SUCCESSFUL` LANGUAGE LEARNERS TÜZ,Fayka Halil M. A. in English Language Teaching Supervisor : Assoc.Prof.Dr.Şükriye RUHÎ September, 1995,82 Pages This study aims to determine whether or not the ` more successful ` and `less sucessful` learners use similar language learning strategies. It also aims to investigate whether the use of Language Learning Strategies correlates with proficiency.The data have been collected from subjects at the METU Development Foundation School. The data collection instruments used were the learners' proficiency level, that is, the average of three achievement exams and a questionnaire measuring the use of language learning strategies.The results of the instruments demonstrate that the learners' use of learning strategies can be identified quite reliably; however, the use of only one data collection instrument may not be sufficient for such a detailed research. The results show that the two groups of learners use basically the same kind of learning strategies. Moreover, a direct relationship between learning strategies and proficiency was not found. in
Collections