Assessment of customer profiles and customer values in İzmir supermarket chains
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZ İZMİR SUPERMARKET ZİNCİRLERİ MÜŞTERİ PROFİLİ VE MÜŞTERİ DE?ERLERİ ANALİZİ ON, Şevket Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Hüseyin ATEŞ Şubat, 1995, 105 sayfa. Pazarın doyum noktasına yaklaşması, tüketicilerin gerçek gelirlerindeki düşme ve satılan mallardaki benzerlikten dolayı, perakende piyasası yakın gelecekte yoğun rekabete sahne olacaktır. Perakendeciliğin doğal olarak tüketicilerin yaşam tarzlarına, ihtiyaç ve isteklerine bağlı olmasından dolayı, bu pazarda rekabet etmenin en iyi yolu, pazar fırsatlarını yakalayabilmek için tüketicilerin yaşam tarzlarını ve demografik yapılarını anlamaktır. Bu çalışmanın amacı, İzmir büyükşehir belediye sınırları içinde faaliyet gösteren üç supermarket zinciri müşterilerinin değerlerini ve bu müşterilerin demografik yapılarını saptamaktır. Bu değerlerin ve demografik yapının belirlenmesi amacıyla bir anket hazırlanarak, pilot test yöntemiyle geçerliliği ve güvenilirliği sınanmıştır. Pilot testten elde edilen veriler ile değiştirilen anket yüz elli kişiye yüz yüze anket yoluyla uygulanmıştır. Anket sonuçları göstermektedir ki, Migros rakipleri olan Pehlivanoğlu ve Tansaş şirketlerine kıyasla çok değişik bir müşteri kitlesine hizmet sunmaktadır. Ayrıca, düşük fiyatlar, mağazanın güvenilirliği, satılan maliann kalitesi ve alış veriş etme rahatlığı gibi az sayıdaki değişkenin müşterilerin alış veriş edilecek mağazayı seçmelerinde belirleyici etkenler olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Perakendecilik, Müşteri Değerleri, Müşteri Profilleri, Tüketicilerin ihtiyaç ve İstekleri, Süpermarketier. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 215.02.02 V ABSTRACT ASSESSMENT OF CUSTOMER PROFILES AND CUSTOMER VALUES IN IZMIR SUPERMARKET CHAINS ON, Şevket M.B.A. in Management Supervisor: Prof. Dr. Hüseyin ATEŞ February, 1995, 105 pages. Because of market saturation, declining real incomes among consumer segments, and general similarities in merchandise, the retail environment will remain highly competitive in the near future. Since retailing is inherently tied to changing consumers' life styles and consumers' needs and wants, the best way to compete in such an environment is to understand lifestyles and demographics of target market in order to identify market opportunities. The objective of this study is the assessment of the customer values and customer profiles for three supermarket chains operating in Izmir metropolitan area. A questionnaire is designed and used to analyse the values and the socio-demographic characteristics of the consumers who patronise these supermarket chains. The questionnaire is pilot tested on a small sample to check its reliability and validity. Thereafter, it is modified according to the pilot test results. Then it is applied face-to-face on a sample of one hundred and fifty people. Results show that Migros has a significantly different customer profile compared to its competitors, Tansaş and Pehlivanoğlu. Also, it is shown that a few variables like low prices, reliability of the store, convenience and quality of goods sold, tend to dominate the grocery shopping decisions. Keywords: Retailing, Life Styles, Demographics, Customer Values, Customer Profiles, Consumers' Needs and Wants, Supermarkets Science Code: 215.02.02 IV
Collections