Socio-economic characteristics and academic standing of group C students in the Department of Basic English at METU
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz ORTADO?U TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TEMEL İNGİLİZCE BÖLÜMÜNDEKİ C GRUBU Ö?RENCİLERİNİN SOSYO EKONOMİK VE AKADEMİK YAPILARI Çakmak, Mizyal Yüksek Lisans, Sosyoloji Bölümü Tez Yöneticisi: Prof.Dr. Kayhan Mutlu Ağustos 1995, 64 sayfa Ortadoğu Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'na bağlı Temel İngilizce Bölümü'nde her akademik yıl yaklaşık 3000 öğrenci eğitim görmektedir. Bu öğrencilerin çoğunluğu ya ilk kez İngilizce öğrenecek ya da az İngilizce bilen C Grubu öğrencileridir. C Grubu öğrencileri diğer gruplarla karşılaştmlrnca İngilizce öğrenme açısından en sorunlu gruptur. Her ne kadar diğerlerinden daha fazla ders saati olan bu öğrencilere İngilizce öğretmede değişik yaklaşımlar uygulanmaktaysa da, öğrenci başarılarıyla ilgili olarak Temel İngilizce Bölümünde yapılan istatistiksel çalışmalara göre bu öğrenciler yine de başarılı olamamaktadırlar. Bu duruma yol açan birçok neden olduğuna manılmaktaysa da, yukarıda belirtilen istatistikler ve bazı Temel İngilizce Bölümü öğretim görevlüerinin yaptıkları çalışmalardan başka bunları destekleyici veri bulunmamaktadır. İngilizce dil eğitiminde görülen çeşitli sorunlarla ilgilenen bu çalışmalardan yalnız birkaçı özellikle C Grubu öğrencileri ile ilgilidir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı C Grubu öğrencilerinin sosyolojik açıdan ayrıntılı bir analizini yaparak daha iyi anlaşılmalarını sağlamaktadır. Bunu gerçekleştirmek için bu çalışmada çeşitli sorular sorulmuş ve alınan yanıtlar değerlendirilmiştir. iv ABSTRACT SOCIO-ECONOMIC CHARACTERISTICS AND ACADEMIC STANDINGS OF GROUP C STUDENTS AT THE DEPARTMENT OF BASIC ENGLISH AT METU Çakmak, Mizyal M.S., Department of Sociology Supervisor: Prof. Dr. Kayhan Mutlu August 1995, 64 pages Department of Basic English of School of Foreign Languages at METU hosts almost 3000 students every academic year. Most of these students become Group C students who are either new or false beginners of English. When compared with the other groups, Group C students are the most problematic group in learning English. Although different approaches in teaching English have been applied in Group C classes, regular statistical analyses conducted by DBE on the success of students indicate that Group C students are still poor in academic achievement. A great variety of reasons are believed to be the cause of this situation, however, these beliefs are not supported by sufficient data, excluding the above mentioned statistical analyses and several studies done by some instructors of DBE. Unfortunately, only a small number of these studies, which comprise different problems faced in English languge teaching, are specifically concerned with Group C students. Hence, a sociological approach is thought to serve best to have a better understanding of these students. To achieve this purpose, a great variety of questions have been asked and analyzed in this study. m
Collections