The Case study on the marketing practies of broiler companies in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz TÜRKİYE'DEKİ BROILER FİRMALARININ PAZARLAMA FAALİYETLERİNE İLİŞKİN VAKA İNCELEMESİ USLU, Lale Yüksek Lisans Tezi, İşletme Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Hüseyin ATEŞ Ocak, 1995, 100 sayfa. Bu tez çalışması Türkiye'deki broiler (etlik piliç) firmalarının pazarlama^feıaUyetlerini araştırmayı amaçlamaktadır. Broiler üretimindeki girdilerin, üretim aşamalarının ve pazarlama faaliyetlerinin genel bir analizi için bir anket formu tasarlanmıştır. Bu anket formu üretim kapasitesi açısından Türk broiler endüstrisinin yaklaşık yüzde 97'sini temsil eden 17 firmaya gönderilmiştir. Anket sonuçları en büyük dört broiler firmasının üst düzey yöneticileriyle yapılan mülakat sonuçlarıyla birleştirilmiştir. Bu firmalar pazarın yüzde 90'ını kontrol etmektedirler. Çalışma sonuçları Türk broiler endüstrisinin endüstrileşme seviyesinin henüz dünya standartlarına ulaşamadığım göstermektedir. Broiler üretimiyle ilgili olarak yabancı teknolojilerin adapte edilmesi çalışılmalarına karşın, ticari piliçlerin yetiştirilmesi sırasmda geleneksel barınakların ve düşük kaliteli yemlerin kullanılması, yüksek üretim maliyetleri ile düşük kaliteli ürünlere neden olmaktadır. Buna ek olarak, tavuk etine karşı birincil bir talep henüz yaratılmamıştır ki- bu da düşük tüketim seviyesinin en önemli nedeni olarakgösterilmektedir. Broiler firmaları son aylara kadar tanıtım faaliyetlerinde bulunma ihtiyacım hissetmemişlerdir. Halbuki, mevcut ekonomik durum firmaları iç pazardaki darboğazlarla başa çıkmaya ve yeni ihracat fırsatları bulmaya zorlamaktadır. Sonuç olarak, durumun iyileştirilmesinde faydalı olabileceği düşünülen bazı tavsiyelerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Broiler(Broyler), Tavuk Eti, Pazarlama, Türkiye, Broiler Üreticileri. vı ABSTRACT A CASE STUDY ON THE MARKETING PRACTICES OF BROILER COMPANIES IN TURKEY USLU, Lale Master of Business Administration Supervisor: Prof. Dr. Hüseyin ATEŞ January, 1995, 100 pages. This study aims to investigate the marketing practices of broiler companies (chicken meat producers) in Turkey. A questionnaire is designed and used for general analysis of the inputs and the phases of broiler production; as well as the marketing practices. The questionnaire is distributed to a sample of seventeen companies that approximately represent 97 percent of the Turkish broiler industry in terms of production. The questionnaire results are combined with the findings of the interviews, which are conducted with the four biggest broiler companies' chief executives. These companies control almost 90 percent of the market. The results of the study show that the industrialization level of the Turkish broiler industry has not reached the world standards yet. Although foreign technologies related to broiler production are attempted to be adapted, traditional housing used during the growout stage of commercial birds and using low quality feed, results in high production costs and low quality products. In addition, a primary demand for chicken meat- which is considered to be prime reason for low level of consumption-has not been mcreated yet. Until recent months, the broiler companies have not felt a necessity to perform promotional activities. However, the current economic conditions are forcing them to cope with the bottlenecks in the domestic market and to find export opportunities. As conclusion, some recommendations that are thought to be useful are given for the betterment of the situation. Keywords: Broiler, Chicken Meat, Marketing, Turkey, Broiler Companies. IV
Collections