A Modular ESP course design for the advanced learners of English at the deparment of international relations at METU
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz ORTA DO?U TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ İLERİ DÜZEYDEKİ İNGİLİZCE DİL Ö?RENCİLERİ İÇİN ÖZEL AMAÇLI MODÜLER İNGİLİZCE DERS PROGRAMI Toplu, F. Gül Yüksek Lisans, Yabancı Diller Eğitimi Tez Yöneticisi: Prof.Dr. Sabri Koç Eylül 1996, 293 sayfa Bu çalışmanın amacı Orta Doğu Teknik Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü birinci sınıf öğrencileri için özel amaçlı bir ingilizce programı geliştirmektir. Bu amaçla bölümdeki öğrencilerin ihtiyaçları, kırk öğrenciye, bir servis İngilizce dersi okutmanına ve bölüm derslerine giren yedi öğretim üyesine uygulanan anketler ve yarı yönlendirilmiş görüşmeler gibi çeşitli veri toplama yöntemleri kullanılarak belirlenmiştir. Bunların yanısıra, bölüm ders kitaplarının söylemi kontrol listeleri kullanılarak incelenmiş ve sınıf içi uygulamaları sınıf içi öğretim işlemleri ve sözlü söylem çözümlemesi yönünden gözlem listeleri kullanılarak gözden geçirilmiştir. Ayrıca, İngilizce servis programı ve kullanılan ders kitabı, amaçları ve içeriği yönünden, izlence anahatlan, yöntem, etkinlikler, sınıf içi öğretim işlemleri, materyal ve öğrenci ve öğretmen özellikleri hakkında ölçütler kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen veriler incelenmiş, sonuçlan yorumlanmış ve bunların ders programı için çıkarımları belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına dayanılarak birkaç modüler ders programı modeli gözden geçirilmiş ve Koç (1992:27) ve Hutchunson ve Waters (1989:71) tarafından geliştirilen modellerde bazı değişiklikler yapılarak yeni bir model geliştirilmiş ve bu modele göre program tasarlanmıştır. Bu programın iç yapısı uluslararası ilişkileralanındaki çalışmalarda gerekli olan öğrenme stratejileri ve bunların dil becerileri ile bütünleşmesi göz önünde bulundurularak sunulmuştur. Bölümdeki dil programının amaçlan ve uygulamasındaki kısıtlamalar belirtildikten sonra, genel amaçlar ana hatlarıyla verilmiş ve bunlardan çıkarılan özel amaçlar sıralanmıştır. Daha sonra, seçme, denetleme, derecelendirme ve sırayı koymayı içeren malzeme geliştirmeyle ilgili bilgi verilip, öğretim ve değerlendirme stratejileri ile modüllerin ve derslerin biçimleri verilmiştir. Program, öğretilecek ve pratik yapılacak konusal, beceri, öğrenme stratejisi, dil öğretim noktalan ve kavramlardan oluşan modüllerle tanıtılmıştır. Bu bölüm, yeni programdan bir örnek verilerek tamamlanmıştır. Son olarak, çalışmanın özeti ve uygulama için öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: özel Amaçlı İngilizce Programı, Uluslararası İlişkiler Alanındaki Çalışmalara özel öğrenme Stratejileri, Dil Becerileri Arasında Bütünleşme, Dil Becerileri ve Öğrenme Stratejileri Arasında Bütünleşme vı ABSTRACT A MODULAR ESP COURSE DESIGN FOR THE ADVANCED LEARNERS OF ENGLISH AT THE DEPARTMENT OF INTERNATIONAL RELATIONS AT METU Toplu, F. Gül M.A., Department of Foreign Language Education Supervisor: Prof. Dr. Sabri Koç September 1996, 293 pages The aim of this study is to design a specific English course for the freshmen of the Department of International Relations at METU. To realize this aim, the needs of the students in the department were specified by using various methods of data collection such as questionnaires and semi-structured interviews conducted to forty students, one instructor of the freshman English course and seven departmental course instructors. In addition, the discourse of the departmental coursebooks was analyzed by using checklists and the classroom applications were observed by using observation checklists in terms of classroom procedures and conversational analysis. Moreover, the freshman English course and the book used were analyzed in terms of its objectives and content by using criteria about the syllabus guidelines, method, tasks, classroom procedures, material and learner and teacher characteristics. The data collected were analyzed, the results were interpreted and implications for the course design were specified. Depending on the results of the research, several modular course design models were reviewed and with some minor modifications in the models developed by Koç m(1992:27) and Hutchinson and Waters (1989:71), a new model was developed and the course was designed according to this model. The internal structure of the design was introduced by considering learning strategies required by the studies on international relations and integration of these into language skills studies. The aims of the language course at the department and restrictions on the implementation of the course having been stated, the general objectives were outlined and specific objectives derived from these were listed. Then, information on materials development including selection, editing, grading, and sequencing procedures was given and teaching and evaluation strategies and format of modules and frames were conveyed. The programme was introduced module by module, comprised of topical, skill, learning strategy and language focuses and concepts to be taught and practiced. The chapter was completed with a sample module from the new modular design. Finally, the summary of the study and suggestions for implementation were given. Keywords: ESP Course Design, International Relations, Learning Strategies Specific to Studies on International Relations, Integration within four Language Skills and between Language Skills and Learning Strategies Specific to Studies on International Relations IV
Collections