Turkish consumers perceptions of enviromental claims
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması, Türkiye'deki çevreci pazarlama uygulamalarını ve özellikle de tüketicilerin bu tür iddiaları nasıl algıladıklarını incelemektedir. Çalışma, bu tür iddiaların, tüketicin aldatılmasına ve haksız iş rekabetine yol açabilecek yanıltıcı potansiyelinin varlığım ve boyutunu araştırmaktadır. Bu tür çevreci iddialarla söylenmek istenenler ve onların sıradan tüketiciler tarafından algılanış biçimleri arasında önemli farklar olduğu ortaya konmuştur. Çalışmanın sonuç bölümünde bu farkların yol açabileceği problemler belirtilmiştir. Bu sorunlar hem tüketicinin korunması hem de çevreci pazarlamanın başarıya ulaşması açısından ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Çevreci Pazarlama, Çevreci Reklamlar, Tüketicinin Aldatılması, Haksız İş Rekabeti. vı This thesis investigates the use of environmental claims in the Turkish advertising sector. The study focuses on the consumers' perceptions of environmental claims. The existence and extent of the concerns regarding the misleading potential of the `green claims` and consumer deception and unfair business competition consequences are explored. The results reveal that there is a significant difference between the actual implications of the `green claims` and the way these claims are perceived by typical average consumers. In the conclusion section possible problems due to this difference mare stated. These problems are analysed from both consumer protection and marketing success aspects. Keywords: Environmental Marketing, Green Advertising, Consumer Deception, Unfair Business Competition. IV
Collections