ELT teachers perception of a teacher appraisal scheme: A case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Bilkent Üniversitesi İngiliz Dili Meslek Yüksekokulunda çalışan İngilizce Öğretmenlerinin halen yürürlükte olan `öğretmen Performans Değerlendirme Sistemi`ni nasıl algıladıklarım ortaya çıkarmak için yürütülmüştür. Bu nedenle araştırma aşağıdaki sorulara yanıt bulmayı amaçlamıştır. Çalışmaya veri sağlayan bir grup İngilizce öğretmeni halen katılmakta oldukları gelişme amaçlı öğretmen Performans Değerlendirme Sistemini, mesleki gelişmelerine katkısı açısından, nasıl algılamaktadırlar? Bu öğretmenlerin sisteme katılmadan önceki ve sonraki algılan arasında fark var mı? Öğretmenlerin algıları ile, uyrukları, İngilizce öğretmenlik deneyimleri ve İngilizce öğretmenlik vasıflan arasında bir ilişki kurulabilir mi? Nitel bir özellik gösteren bu çalışma için gerekli olan veri bir grup İngilizce öğretmeninden iki aşamada alınmıştır. İlk olarak, sistemin kişilere tanıtılmasından hemen sonra bir anket dağıtılmış ve sorulara yazılı yanıtlar alınmıştır. Daha sonra ise, sistemin ilk devresi tamamlanınca aynı öğretmenlerle kontrollü mülakat yapılmıştır. Sınıflandırmalı örneklemeyi takip eden seçici örnekleme yolu ile seçilmiş olan öğretmenlerden elde edilen veri, kodlama metodu ile analiz edilmiş ve gizli sayma sonucu çizilen matrislerle desteklenmiştir. Öğretmenlerden toplanan veriler, bazı yazılı kayıtlarla ve sisteme `performans değerlendiricisi` olarak katılan bir grup `öğretmen ünitesi başkanından kontrollü mülakat sonucu alınmış olan veri ile karşılaştırılmışlar. Bu çalışmanın sonuçlan öğretmenlerin demografik özellikleri ile bu sistem hakkındaki düşünceleri arasında herhangi bir ilişki olmadığım ve düşüncelerinin sistem öncesi ve sonrasında çok fazla değişmediğini göstermiştir. Öte yandan, negatif düşünceye sahip diğer öğretmenler ise, yukarıda belirtilen nedenlerden dolayı ya sistem için hiç çalışmadıklarım, ya da gerekenin en azım yaptıklarını, bu yüzden hiçbir mesleki gelişme hissetmediklerini bildirmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Performans Değerlendirme Sistemi, Performans Değerlendiricisi, Performansı Değerlendirilen Kişi The purpose of this study was to discover ELT teachers' perception of the Teacher Appraisal Scheme (TAS), which was launched in 1995-96 Academic Year at Bilkent University School of English Language (BUSEL). Two sets of data were collected from 50 teachers before and after the completion of one cycle of TAS by means of a questionnaire and structured interviews, respectively. Those teachers were selected through a stratified sampling followed by a purposeful sampling and the data gathered were analyzed by data coding methodology which was also backed up by the matrices drawn as a result of the covert counting. The data gathered from the teachers were also triangulated by the information from some institutionalized documents and the responses of a group of HTUs (Head of Teaching Unit), who participated in the process as appraisers, in a structured interview. The results of the study revealed that teachers' demographic data has no relation with their perception of the scheme and that there is not much discrepancy between the teachers' perception before and after the scheme. However, although most teachers start the scheme with positive expectations regarding the benefits of the system to their professional development, after the completion of the first cycle many of those expressed mat they had not experienced any improvement due to some constraints like lack of time and current heavy teaching workload. Keywords: English Language Teaching, Appraisal, Appraisee, Appraiser, Perception
Collections