The relationship between anxiety leveland performance of elementary school and secondary school and secondary school gymnasts
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz İLKOKUL VE ORTAOKUL CİMNASTİKÇİLERİNDE KAYGI SEVİYESİ VE PERFORMANS İLİŞKİSİ (AKTA?) YILDIRIM, IŞIL Yüksek Lisans Tezi, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Fehmi TUNCEL Ocak, 1996 44 Sayfa Bu tezde amaç, ilkokul ve ortaokul cimnastikçilerdeki kaygı seviyesi ve performans ilişkisinin tespit edilmesi ve ek olarak yaş kategorilerinin ve cinsiyetin kaygı seviyesine olan etkisinin bulunmasıdır. Araştırmada Martens (1976) tarafından geliştirilen Sport Competitive Anxiety Test-C kullanılmıştır. Bu test Türkiye okullar arası Cimnastik Şampiyonası esnasmda 43 kız, 35 erkek sporcuya verilmiştir. Veriler Sport Competitive Anxiety Test-C ile toplanmıştır. İstatiksel analizler, F- Test ve Pearson product moment correlation coefficient tekniği kullanılarak yapılmıştır.Kaygı seviyesiyle performans arasında minik kızlar, genç kız ve erkeklerde negatif bir ilişki bulunmuş, minik erkeklerde ise bir ilişki tespit edilememiştir. Bu sonuçların anlamlılığına baktığımızda sadece genç kızlarda anlamlı bir ilişkiye rastlanılmıştır. Cinsiyetin kaygı seviyesi üzerinde önemli bir etkisi olmadığı, fakat yaş kategorisinin kaygı seviyesi üzerinde önemli bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Yaş kategorisinin artışıyla kaygı seviyesindede artış olduğu bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Kaygı, Cimnastikçi, Yaş ve Cinsiyet. vı ABSTRACT THE RELATIONSHIP BETWEEN ANXIETY LEVEL AND PERFORMANCE OF ELEMENTARY AND SECONDARY SCHOOL GYMNASTS AKTA? ( YILDIRIM ), IŞIL M. S. in Physical Education and Sports Supervisor Assoc Prof. Dr. FEHMİ TUNCEL January, 1996, 44 pages The primary purpose of this study was to find the relationship between anxiety level and performance and in addition to determine the effect of gender and age on anxiety. The test was given during Turkish School Gymnastic Championship and it was given to 43 girls and 35 boys. Data was collected by SCAT-C. The statistical analyses used in this study were F-Test, and pearson product moment correlation coefficient technique. The results showed that there was a negative correlation between performance and anxiety level for the elementary junior girls, junior girls and junior boys. And only the relationship between anxiety level and performance for junior girls was significant. But there was no correlation between anxiety level and performance for elementary junior boys. uiNo significant effect of gender on anxiety was found. The effect of age on anxiety level was found significant. Thus, as age categories increased, anxiety level increased. Key words: Anxiety level, Performance, Age, Sex, IV
Collections