Characteristics of classroom learning environments in English courses at Turkish secondary schools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz TÜRKİYE'DEKİ ORTAÖ?RETİM KURUMLARINDA İNGİLİZCE DERSLERİNDEKI SINIF Ö?RENME ORTAMLARININ ÖZELLİKLERİ Kesal, Füsun Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Tez Yöneticisi:Yrd. Doç. Dr. Ahmet Ok Ocak 1996, 125 sayfa Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki Ortaöğrenim kurumlarında İngilizce derslerindeki öğrenme ortamlarının özelliklerini belirlemektir. Çalışmanın diğer amacı cinsiyet, İngilizce not ortalaması, okul düzeyi, okul türü ve okul türü ve düzeyi gibi bazı değişkenlere göre, öğrencilerin sınıf öğrenme ortamı hakkındaki düşüncelerindeki farklılıkları incelemektir. Çalışmanın denekleri Ankara TED Koleji, Mehmet Emin Resulzade Anadolu Lisesi ve Ayrancı Lisesi'nden seçilen 408 öğrencidir. Her okulun altıncı ve onuncu sınıflarından rastgele dörder sınıf seçilmiştir. Bu sınıfların ikisi ortaokullardan, ikisi liselerden seçilmiştir. Verilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen Sınıf Öğrenme Ortamı Anketi kullanılmıştır. Aracın geçerliliği ve güvenilirliği incelenmiş ve Cronbach alfa değeri 0.92 olarak bulunmuştur.Toplanan verilerin ortalama, standard sapma, frekans dağılımı ve tek yönlü varyans analizi gibi istatistiksel analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, öğrencilerin bulundukları sınıf öğrenme ortamının özellikleri hakkında ne çok olumlu ne de çok olumsuz düşünmedikleri ortaya çıkmıştır. Verilerin ayrıntılı analizi göstermiştir ki tüm anketin ortalama değeri incelendiğinde kız öğrencilerle erkek öğrenciler arasında istatistiksel bakımdan önemli bir farklılık bulunamamıştır. Öte yandan öğrencilerin sınıf öğrenme ortamının hakkındaki düşünceleri arasında İngilizceden aldıkları nota, okul türüne, okul düzeyine ve okul türü ile düzeyine göre farklılık bulunmuştur. Yukarıda bahsedilen değişkenlerden bazıları çok kategorili değişkenler olarak analize tabi tutulmuştur. Farklılıkların kaynağını saptamak için bu değişkenlere Tukey test uygulanmıştır. Anket (Sınıf Öğrenme Anketi) özellikle kategorilere ayrılmadığı halde, varolduğu farzedilen kategorilerin analizi mevcut çalışma ve gelecekteki çalışmalar için yararlı sonuçlar vermiştir. Çalışmanın bulgularına dayanarak sınıf öğrenme ortamının bazı özelliklerinin ve öğretmen yetiştirme programlarının iyileştirilmesi ve geliştirilmesi önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Sınıf, Sınıf Ortamı, Sınıf Öğrenme Ortamı, Öğrenme Ortamı. vı ABSTRACT CHARACTERISTICS OF CLASSROOM LEARNING ENVIRONMENT IN ENGLISH COURSES AT TURKISH SECONDARY SCHOOLS Kesal, Füsun M.S., Educational Sciences SupervisonAssistant Prof. Dr. Ahmet Ok January 1996, 125 pages The purpose of this study was to determine the characteristics of classroom learning environment in English courses at Turkish secondary schools. Another purpose was to examine the difference in students' thoughts about classroom learning environment according to some variables such as student sex, average grade in English, level of school, type of school and type and level of school. Subjects of the study consisted of 408 students selected from Ankara TED Koleji, Mehmet Emin Resulzade Anadolu Lisesi and Ayrancı Lisesi. Four classes from each school in seventh and tenth grades were randomly selected. Two of these classes were selected from each middle school and two classes were selected each high school. 190 of the students were girls and 208 of the students were boys. mClassroom Learning Environment Questionnaire which was developed by the researcher was utilized for the data collection. Validity and reliability of the instrument was examined and Cronbach alpha was estimated to be 0.92. Quantitive analysis involving means, standard deviations, frequency analysis and analysis of variance was utilized for processing of the data. The data analysis revealed that students thoughts were neither very positive nor very negative about the CLE in which they are present. Further analysis of data indicated that when the sum of scores on the whole questionnaire was examined, there were no statistically significant difference between boys and girls. On the other hand, students' thoughts about CLE were different according to grades they received in English, type of school, level of school and the combination of the two. Some of the above mentioned variables were treated as multiple category ones. In such a case Tukey test was applied to determine the source of difference. Based on the findings of the study, it is suggested that aspects of classroom learning environment which students think about negatively and the teacher training programmes should be improved. Keywords: Classroom, Classroom Environment, Classroom Learning Environment, Learning Environment. IV
Collections