Sürdürülebilir otelcilik uygulamaları: Yerli turistlerin satın alma davranışlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada sürdürülebilir pazarlama perspektifinde, çevreye karşı dostça tutumlar ve bu tutumların şekillenme süreci ele alınmıştır. Araştırmanın amacı, sürdürülebilir pazarlama uygulayan otel tesislerinin neden tüketiciler tarafından tercih nedenleri ve bu anlayış doğrultusunda hareket eden otel tesislerinin tüketicilerin satın alma davranışı konusunda ne gibi etkilerinin olduğunu belirlemek hedef alınmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Antalya'da bulunan Sürdürülebilir Otel Uygulamasına sahip işletmelerde konaklayan tüketicilerle görüşülerek toplamda 108 adet kullanılabilir ankete ulaşılmıştır. Araştırma verileri 2017 Temmuz ile 2018 Ekim ayları arasında toplanmıştır. Araştırma sonuçlara göre; çevreye duyarlı olan ürünleri satın almaya yönelik davranışlar hususunda çevre bilinci, kişilerin eğitim seviyeleri, gelirleri, meslekleri ve yaş gruplarının arasında farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sürdürülebilir pazarlamanın yaygınlaştırılması, özellikle doğal çevre ve kaynakların korunması açısından oldukça önemlidir. Öyle ki, sürdürülebilir pazarlama sosyo-kültürel boyutta olduğu kadar çevresel boyutta da koruma- kullanma dengesini gözetmektedir In this perspective, friendly attitude towards the environment and the process of shaping these attitudes are discussed. The aim of the research is to determine why the hotel facilities that implement sustainable marketing are preferred by consumers and what effects the hotel facilities acting in line with this understanding have on the purchasing behavior of consumers. For this purpose, a total of 108 usable questionnaires were reached by interviewing consumers staying in establishments with Sustainable Hotels in Antalya. The data were collected between July 2017 and October 2018. According to the results of the research; It is found that there is a difference between the environmental awareness, education levels, incomes, professions and age groups of the behaviors towards purchasing environmentally sensitive products. The dissemination of sustainable marketing is particularly important for the protection of natural environment and resources. Thus, sustainable marketing considers the balance of protection and use in the socio-cultural as well as environmental aspects.
Collections