Show simple item record

dc.contributor.advisorDilek, Sebahattin Emre
dc.contributor.authorKibrit, Sevinç
dc.date.accessioned2020-12-04T09:02:32Z
dc.date.available2020-12-04T09:02:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68638
dc.description.abstractBu çalışmada sürdürülebilir pazarlama perspektifinde, çevreye karşı dostça tutumlar ve bu tutumların şekillenme süreci ele alınmıştır. Araştırmanın amacı, sürdürülebilir pazarlama uygulayan otel tesislerinin neden tüketiciler tarafından tercih nedenleri ve bu anlayış doğrultusunda hareket eden otel tesislerinin tüketicilerin satın alma davranışı konusunda ne gibi etkilerinin olduğunu belirlemek hedef alınmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Antalya'da bulunan Sürdürülebilir Otel Uygulamasına sahip işletmelerde konaklayan tüketicilerle görüşülerek toplamda 108 adet kullanılabilir ankete ulaşılmıştır. Araştırma verileri 2017 Temmuz ile 2018 Ekim ayları arasında toplanmıştır. Araştırma sonuçlara göre; çevreye duyarlı olan ürünleri satın almaya yönelik davranışlar hususunda çevre bilinci, kişilerin eğitim seviyeleri, gelirleri, meslekleri ve yaş gruplarının arasında farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sürdürülebilir pazarlamanın yaygınlaştırılması, özellikle doğal çevre ve kaynakların korunması açısından oldukça önemlidir. Öyle ki, sürdürülebilir pazarlama sosyo-kültürel boyutta olduğu kadar çevresel boyutta da koruma- kullanma dengesini gözetmektedir
dc.description.abstractIn this perspective, friendly attitude towards the environment and the process of shaping these attitudes are discussed. The aim of the research is to determine why the hotel facilities that implement sustainable marketing are preferred by consumers and what effects the hotel facilities acting in line with this understanding have on the purchasing behavior of consumers. For this purpose, a total of 108 usable questionnaires were reached by interviewing consumers staying in establishments with Sustainable Hotels in Antalya. The data were collected between July 2017 and October 2018. According to the results of the research; It is found that there is a difference between the environmental awareness, education levels, incomes, professions and age groups of the behaviors towards purchasing environmentally sensitive products. The dissemination of sustainable marketing is particularly important for the protection of natural environment and resources. Thus, sustainable marketing considers the balance of protection and use in the socio-cultural as well as environmental aspects.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleSürdürülebilir otelcilik uygulamaları: Yerli turistlerin satın alma davranışlarının incelenmesi
dc.title.alternativeSustainable accomadation practices: Examination of buying behavior of domestic tourists
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10284343
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBATMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588803
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess