İlköğretim birinci kademe öğretmenlerinde öz anlayış ile işe bağlı gerginlik düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin hazırlanmasındaki amaç, ilkokul öğretmenlerinin öz-anlayış ve işe bağlı gerginlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma Mardin ili Nusaybin ilçe merkezinde görev yapan 389 ilkokul öğretmeninden elde edilen bilgilerle gerçekleştirilmiştir. Öz anlayış düzeyleri demografik değişkenlere bağlı olarak farklılaşmamaktadır. Bu durum eğitim kurumlarında yapılan öz anlayış ile ilgili çalışmalar açısından dikkate alınması gereken önemli bir bulgu olarak ifade edilebilir.Öğretmenlerin işe bağlı gerginlik düzeyleri demografik değişkenlerin büyük bir kısmına bağlı olarak farklılaşmamaktadır. Araştırmada yalnızca işe bağlı gerginlik düzeyleri ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı farklılık bulunmuş, kadın öğretmenlerin işe bağlı gerginlik düzeyleri daha yüksek çıkmıştır.Bu araştırmanın sonucunda ilkokul öğretmenlerinin işe bağlı gerginlik düzeyi ve öz- anlayış düzeyinin orta düzeyde (düşük düzeye yakın) olduğu bulunmuştur. The purpose of preparing this thesis is to examine the relationship between primary school teachers' self-understanding and work-related tension levels. The research was carried out with the information obtained from 389 elementary school teachers working in Nusaybin district of Mardin province.The level of self-understanding does not vary depending on the demographic variables. This situation can be expressed as an important finding that should be taken into consideration in terms of studies on self-understanding in educational institutions.Teachers' work-related tension levels do not differ depending on a large part of the demographic variables. In the study, there was a significant difference between only job-related stress levels and gender variables, and female teachers' work-related tension levels were higher.As a result of this research, it was found that primary school teachers' level of work-related tension and self-understanding were moderate (near to low level).
Collections