Show simple item record

dc.contributor.advisorBengi, Fatma Sema
dc.contributor.authorÖztürk, Şükran
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:40Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-09-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686197
dc.description.abstractBu tezin hazırlanmasındaki amaç, ilkokul öğretmenlerinin öz-anlayış ve işe bağlı gerginlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma Mardin ili Nusaybin ilçe merkezinde görev yapan 389 ilkokul öğretmeninden elde edilen bilgilerle gerçekleştirilmiştir. Öz anlayış düzeyleri demografik değişkenlere bağlı olarak farklılaşmamaktadır. Bu durum eğitim kurumlarında yapılan öz anlayış ile ilgili çalışmalar açısından dikkate alınması gereken önemli bir bulgu olarak ifade edilebilir.Öğretmenlerin işe bağlı gerginlik düzeyleri demografik değişkenlerin büyük bir kısmına bağlı olarak farklılaşmamaktadır. Araştırmada yalnızca işe bağlı gerginlik düzeyleri ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı farklılık bulunmuş, kadın öğretmenlerin işe bağlı gerginlik düzeyleri daha yüksek çıkmıştır.Bu araştırmanın sonucunda ilkokul öğretmenlerinin işe bağlı gerginlik düzeyi ve öz- anlayış düzeyinin orta düzeyde (düşük düzeye yakın) olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of preparing this thesis is to examine the relationship between primary school teachers' self-understanding and work-related tension levels. The research was carried out with the information obtained from 389 elementary school teachers working in Nusaybin district of Mardin province.The level of self-understanding does not vary depending on the demographic variables. This situation can be expressed as an important finding that should be taken into consideration in terms of studies on self-understanding in educational institutions.Teachers' work-related tension levels do not differ depending on a large part of the demographic variables. In the study, there was a significant difference between only job-related stress levels and gender variables, and female teachers' work-related tension levels were higher.As a result of this research, it was found that primary school teachers' level of work-related tension and self-understanding were moderate (near to low level).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleİlköğretim birinci kademe öğretmenlerinde öz anlayış ile işe bağlı gerginlik düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelationship between specific understanding and business tensions in primary education level teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-25
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSelf perception
dc.subject.ytmJob involvement
dc.subject.ytmTension
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmDemographic variables
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10165804
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid482137
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess