Duygusal zeka ile yenilikçi iş anlayışı arasındaki ilişki üzerine bir araştırma, Mersin ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında: İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin duygusal zekâ durumları ve yenilikçi iş anlayışı davranışları ele alınmıştır. Duygusal zekâ ile yenilikçi iş anlayışı arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak, araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır.Çalışmanın evrenini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Mersin ili Toroslar ilçesindeki okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Evrenden yansız olarak seçilen 594 öğretmene veri toplama aracı olarak geliştirilen anket uygulanmış ve SPSS programında verilerin analizi yapılmıştır.Araştırmanın sonunda elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin duygusal zekâ durumları cinsiyete, yaşa, mesleki kıdeme göre; yenilikçi iş anlayışı davranışları ise yaşa ve mesleki kıdeme göre farklılık göstermektedir. Ayrıca duygusal zeka ile yenilikçi iş davranışı arasında ilişki olduğu ve duygusal zeka puanı yüksek olan öğretmenlerin yenilikçi iş davranışına bakışlarının da yüksek olduğu bulgusu elde edilmiştir This thesis, discusses the Emotional Quotient and İnnovative Work Understanding behavior of teachers of elementary schools. To put forward the relation between Emotional Quotient and İnnovative Work Understanding constitutes the main goal of this research.The target populations of this thesis are formed by the teachers working at Mersin Province Toroslar County schools in the school year 2014-2015 Information from 594 teachers who were evenhandedly elected from the target populatıon are collected in means of questionnaire which was developed as information gathering method and these information were analyzed using SPSS program.İn accordance with the results obtained at the end of this research. The Emotional Quotient status vary between teachers according to their gender, age and professional seniority whereas İnnovative Work Understanding status vary according to their age and professional seniority, Furthermore, it was established that there is a relation between Emotional Quotient and İnnovative Work Understanding and teachers who have high Emotional Quotient score have a higher point of view towards İnnovative Work behavior
Collections