Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalışkan, Abdullah
dc.contributor.authorÇitak, Süleyman
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:36Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:36Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686173
dc.description.abstractBu tez çalışmasında: İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin duygusal zekâ durumları ve yenilikçi iş anlayışı davranışları ele alınmıştır. Duygusal zekâ ile yenilikçi iş anlayışı arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak, araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır.Çalışmanın evrenini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Mersin ili Toroslar ilçesindeki okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Evrenden yansız olarak seçilen 594 öğretmene veri toplama aracı olarak geliştirilen anket uygulanmış ve SPSS programında verilerin analizi yapılmıştır.Araştırmanın sonunda elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin duygusal zekâ durumları cinsiyete, yaşa, mesleki kıdeme göre; yenilikçi iş anlayışı davranışları ise yaşa ve mesleki kıdeme göre farklılık göstermektedir. Ayrıca duygusal zeka ile yenilikçi iş davranışı arasında ilişki olduğu ve duygusal zeka puanı yüksek olan öğretmenlerin yenilikçi iş davranışına bakışlarının da yüksek olduğu bulgusu elde edilmiştir
dc.description.abstractThis thesis, discusses the Emotional Quotient and İnnovative Work Understanding behavior of teachers of elementary schools. To put forward the relation between Emotional Quotient and İnnovative Work Understanding constitutes the main goal of this research.The target populations of this thesis are formed by the teachers working at Mersin Province Toroslar County schools in the school year 2014-2015 Information from 594 teachers who were evenhandedly elected from the target populatıon are collected in means of questionnaire which was developed as information gathering method and these information were analyzed using SPSS program.İn accordance with the results obtained at the end of this research. The Emotional Quotient status vary between teachers according to their gender, age and professional seniority whereas İnnovative Work Understanding status vary according to their age and professional seniority, Furthermore, it was established that there is a relation between Emotional Quotient and İnnovative Work Understanding and teachers who have high Emotional Quotient score have a higher point of view towards İnnovative Work behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDuygusal zeka ile yenilikçi iş anlayışı arasındaki ilişki üzerine bir araştırma, Mersin ili örneği
dc.title.alternativeThe relationship between emotional intelligence and innovative business conception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.subject.ytmMersin
dc.subject.ytmWork values
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmWork mentality
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid10142955
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454375
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess