Show simple item record

dc.contributor.advisorİnanç, Banu
dc.contributor.authorKizilboğa, Mahmut
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:35Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:35Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-09-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686163
dc.description.abstractBu çalışma, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin ders çalışma tutum ve alışkanlıklarının akademik başarılarıyla ilişkisini incelemek için yapılmıştır.Araştırma 2015-2016 eğitim - öğretim yılında Mersin ili Akdeniz ve Yenişehir ilçelerinde ortaokula giden 7. Sınıf öğrencilerden seçilmiş 340 öğrenciden toplanan verilerle yapılmıştır.Araştırmada 'Holtzman-Brown Çalışma Tutum ve Alışkanlıkları Ölçeği'' (SSHA) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. 340 öğrenciden alınan verilerden araştırma konusu olan 7 bağımsız değişken ile ilgili 7 alt puan ve her öğrenci için yılsonu akademik başarı ortalaması programa yüklenmiş ve veriler kategorize edilmiştir. Yapılan bu araştırmada şu sonuçlara varılmıştır.Öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları içinde yer alan gecikmeleri önleme düzeyleri ile çalışma yöntemlerini etkili kullanma düzeyleri arttıkça akademik başarıları arttığı bulunmuştur. Öğrencilerin ders çalışmaya ve öğretmene karşı tutumlarının düzeyi ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki vardır. Ders çalışma oryantasyonları ile öğrencilerin akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the relationship between the academic achievements and study habits of the seventh grade students in secondary school. The study group was consisted of 340 7th grade students in Akdeniz and Yenişehir districts in Mersin province in the 2015-2016 academic year.In the study, Study Habits and Attitudes' Scale (SHAS) was used as a data collection tool. Seven sub-scale scores related to 7 independent variables and CGPA of the 340 students have collected from school records.In the present study, the following results have been obtained:It has been found that students' academic achievements have increased as prevention levels of the delays and the effective use of study methods included in studying habits of the students increase.There is a significant relationship between the level of students' attitudes towards studying and teacher and their academic achievements.It has been observed that there is a significant relationship between study orientations and academic achievement of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title7.sınıf öğrencilerinin çalışma alışkanlıkları ve tutumlarının akademik başarı ile ilişkisi
dc.title.alternativeRelationship between akademi̇c success and study habits of 7th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-25
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHabits
dc.subject.ytmStudy habits
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10170272
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid482139
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess