İşletmelerde duygusal zekanın yeri ve önemi (Adana`da kamu hastanesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yönetim düşüncesinin pratik ve pragmatik amacı, örgütsel etkinlik ve verimliliği artırmaktır. Günümüzde yöneticilerin etkililiği, örgütsel amaçları gerçekleştirme derecesiyle paralellik arz etmekte, işletme performansı beşeri becerilerinin artırılmasına baglı hale gelmektedir. Yönetsel ve örgütsel etkinliğin gerçekleştirilmesi, beşeri niteliklerin artırılması yöneticilerin duygusal zekâ yeterliliklerine sahip olmaları ve duygusal zekâya önem vermeleri ile mümkün olmaktadır. İşletme yönetiminde yöneticilerin duygusal zekâ yeterlilikleri yaşamsal öneme sahiptir. İşletme yöneticileri, duyguları uygun ve etkili biçimde ifade edecek şekilde yöneterek, insan kaynaklarının ortak amaçları doğrultusunda, birlik ve uyum içinde çalışmalarını sağlayıp, en üst seviyede verim almak, yönetsel ve örgütsel etkililiği gerçekleştirmek zorundadır. Çalışmamızın birinci kesiminde duygu, zekâ, duygu-zekâ ilişkisi, duygusal zekâ modelleri hakkında temel bilgiler verilerek, işletme yönetiminde ve liderlikte duygusal zekânın önemi incelenmiştir. Ayrıca, yönetsel ve örgütsel etkililik, yönetsel ve örgütsel etkililikte duygusal zekânın yeri ve önemi, örgütsel etkililik modelleri ile örgütsel etkililik özelliklerine yer verilmiştir. İkinci kesimde, birinci kesimde yapılan açıklamaları tamamlayan bir uygulama çalışması yapılmaktadır. Bu uygulama, Adana`da bulunan bir kamu hastanesinde yapılmıştır. Bu bağlamda; araştırmaya, çözümlemelere (analizlere) ve kütüphane çalışmalarına dayalı olarak elde edilen veriler doğrultusunda hipotezler sınanarak, doğrulanıp doğrulanmadıkları konusunda açıklamalar yapılmıştır. Üçüncü kesim de ise, uygulama sonuçları açıklanarak, elde edilen bulgular üzerinde yorumlamalar yapılmış ve öneriler getirilmiştir The practical and pragmatic aim of the management thought is to increase the organizational productivity and efficiency. The effectiveness of today's managers shows a parallelness with the achieving degree of organizational objectives and managerial performance become dependent on the improvement of human skills. Realizing effectiveness in managerial and organizational activities become possible by improvement of human skills, having sufficient emotional intelligence of managers and paying attention to emotional intelligence. Managers' emotional intelligence competence have a vital importance in business management. Business managers should manage the feelings appropriately and effectively, provide the atmosphere to work cooperative manner based on collective objectives, obtain the high level of productivity and realize the managerial and organizational effectiveness. The first section of our study analysis the fundamental explanation pertaining to emotion, intelligence, emotion-intelligence relationship, emotional intelligence models are presented, the effects of emotional intelligence on business management and leadership. Moreover, managerial and organizational effectiveness, the place and importance of emotional intelligence within managerial and organizational effectiveness, organizational effectiveness models and the importance of organizational effectiveness are mentioned. In the second section, an empirical study is conducted for testing the hypotheses mentioned in the first and second sections. The sample covers a public hospital of Adana. In this context, the hypotheses have been tested whether to verify, base on theary and literatüre review. In the third section, findings of study, implications and suggestions for future research and practitioners are presented.
Collections