Show simple item record

dc.contributor.advisorKöylü, Murat
dc.contributor.authorBalak, Neslihan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:30Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2021-03-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686129
dc.description.abstractYönetim düşüncesinin pratik ve pragmatik amacı, örgütsel etkinlik ve verimliliği artırmaktır. Günümüzde yöneticilerin etkililiği, örgütsel amaçları gerçekleştirme derecesiyle paralellik arz etmekte, işletme performansı beşeri becerilerinin artırılmasına baglı hale gelmektedir. Yönetsel ve örgütsel etkinliğin gerçekleştirilmesi, beşeri niteliklerin artırılması yöneticilerin duygusal zekâ yeterliliklerine sahip olmaları ve duygusal zekâya önem vermeleri ile mümkün olmaktadır. İşletme yönetiminde yöneticilerin duygusal zekâ yeterlilikleri yaşamsal öneme sahiptir. İşletme yöneticileri, duyguları uygun ve etkili biçimde ifade edecek şekilde yöneterek, insan kaynaklarının ortak amaçları doğrultusunda, birlik ve uyum içinde çalışmalarını sağlayıp, en üst seviyede verim almak, yönetsel ve örgütsel etkililiği gerçekleştirmek zorundadır. Çalışmamızın birinci kesiminde duygu, zekâ, duygu-zekâ ilişkisi, duygusal zekâ modelleri hakkında temel bilgiler verilerek, işletme yönetiminde ve liderlikte duygusal zekânın önemi incelenmiştir. Ayrıca, yönetsel ve örgütsel etkililik, yönetsel ve örgütsel etkililikte duygusal zekânın yeri ve önemi, örgütsel etkililik modelleri ile örgütsel etkililik özelliklerine yer verilmiştir. İkinci kesimde, birinci kesimde yapılan açıklamaları tamamlayan bir uygulama çalışması yapılmaktadır. Bu uygulama, Adana`da bulunan bir kamu hastanesinde yapılmıştır. Bu bağlamda; araştırmaya, çözümlemelere (analizlere) ve kütüphane çalışmalarına dayalı olarak elde edilen veriler doğrultusunda hipotezler sınanarak, doğrulanıp doğrulanmadıkları konusunda açıklamalar yapılmıştır. Üçüncü kesim de ise, uygulama sonuçları açıklanarak, elde edilen bulgular üzerinde yorumlamalar yapılmış ve öneriler getirilmiştir
dc.description.abstractThe practical and pragmatic aim of the management thought is to increase the organizational productivity and efficiency. The effectiveness of today's managers shows a parallelness with the achieving degree of organizational objectives and managerial performance become dependent on the improvement of human skills. Realizing effectiveness in managerial and organizational activities become possible by improvement of human skills, having sufficient emotional intelligence of managers and paying attention to emotional intelligence. Managers' emotional intelligence competence have a vital importance in business management. Business managers should manage the feelings appropriately and effectively, provide the atmosphere to work cooperative manner based on collective objectives, obtain the high level of productivity and realize the managerial and organizational effectiveness. The first section of our study analysis the fundamental explanation pertaining to emotion, intelligence, emotion-intelligence relationship, emotional intelligence models are presented, the effects of emotional intelligence on business management and leadership. Moreover, managerial and organizational effectiveness, the place and importance of emotional intelligence within managerial and organizational effectiveness, organizational effectiveness models and the importance of organizational effectiveness are mentioned. In the second section, an empirical study is conducted for testing the hypotheses mentioned in the first and second sections. The sample covers a public hospital of Adana. In this context, the hypotheses have been tested whether to verify, base on theary and literatüre review. In the third section, findings of study, implications and suggestions for future research and practitioners are presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde duygusal zekanın yeri ve önemi (Adana`da kamu hastanesi örneği)
dc.title.alternativeThe place and importance of emotional intelligence in businesses (Public hospital in Adana example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-08
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmState hospitals
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmHospital administration
dc.identifier.yokid10184563
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495685
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess