Üniversite öğrencilerinin duygusal zekaları ile psikolojik sağlamlıklarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin psikolojik sağlamlık puanları açısından karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim – öğretim yılında Mersin ili Toros Üniversitesi'ne devam eden 1. ve 4. sınıf öğrencilerinden seçilmiş 218 öğrenciden toplanan verilerle yapılmıştır. Araştırmada üniversite öğrencilerinin duygusal zeka, duygusal zekanın alt ölçekleri iyimserlik/ruh halinin düzenlenmesi ve duyguların değerlendirilmesi ile psikolojik sağlamlıkları arasında anlamlı fark olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmada ''Schutte Duygusal Zeka Ölçeği'', ''Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği'' ve ''Kişisel Bilgi Formu'' veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi sırasında betimleyici istatistikler, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çift yönlü varyans (two-way ANOVA) analizi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, duygusal zekanın alt ölçeklerinden duyguların değerlendirmesi ile psikolojik sağlamlık arasında anlamlı fark olduğu, duygusal zeka ölçeği ve iyimserlik/ruh halinin düzenlenmesi alt ölçeği ile psikolojik sağlamlık arasında anlamı fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin cinsiyetleriyle; duygusal zeka ve duygusal zekanın alt ölçekleri ile psikolojik sağlamlık arasında anlamlı fark olmadığı görülmüştür. This research aims to compare the emotional intellience and resilience level of the university students.Subjects were 218 Toros Üniversity students attending to engineering, psychology, architecture programs. To collect the data `Schutte criterions of emotional intellience`, `short criterions of resilience` and `personal inquiry form` methods have been registered, and collected data was analysed with SPSS Package Program. In the analysis Figurative Statistics, One-Way Analysis of Variance, and Two-Way Analysis of Variance tests have been used. Results of revealed a clear distinction between the sub-criterions of evaluation of emotional intellience, and resilience. However, no such clear distinction existed between emotional intelleince and sub-criterions of harmonizing optimist&pesimist emotional state, and resilience. Also no distinction between genders, emotional intellience, sub-criterions of emotional intellience, and resilience was found.
Collections