Show simple item record

dc.contributor.advisorİnanç, Banu
dc.contributor.authorDeniz, Rukiye
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:28Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:28Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686108
dc.description.abstractBu araştırma, üniversite öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin psikolojik sağlamlık puanları açısından karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim – öğretim yılında Mersin ili Toros Üniversitesi'ne devam eden 1. ve 4. sınıf öğrencilerinden seçilmiş 218 öğrenciden toplanan verilerle yapılmıştır. Araştırmada üniversite öğrencilerinin duygusal zeka, duygusal zekanın alt ölçekleri iyimserlik/ruh halinin düzenlenmesi ve duyguların değerlendirilmesi ile psikolojik sağlamlıkları arasında anlamlı fark olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmada ''Schutte Duygusal Zeka Ölçeği'', ''Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği'' ve ''Kişisel Bilgi Formu'' veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi sırasında betimleyici istatistikler, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çift yönlü varyans (two-way ANOVA) analizi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, duygusal zekanın alt ölçeklerinden duyguların değerlendirmesi ile psikolojik sağlamlık arasında anlamlı fark olduğu, duygusal zeka ölçeği ve iyimserlik/ruh halinin düzenlenmesi alt ölçeği ile psikolojik sağlamlık arasında anlamı fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin cinsiyetleriyle; duygusal zeka ve duygusal zekanın alt ölçekleri ile psikolojik sağlamlık arasında anlamlı fark olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractThis research aims to compare the emotional intellience and resilience level of the university students.Subjects were 218 Toros Üniversity students attending to engineering, psychology, architecture programs. To collect the data `Schutte criterions of emotional intellience`, `short criterions of resilience` and `personal inquiry form` methods have been registered, and collected data was analysed with SPSS Package Program. In the analysis Figurative Statistics, One-Way Analysis of Variance, and Two-Way Analysis of Variance tests have been used. Results of revealed a clear distinction between the sub-criterions of evaluation of emotional intellience, and resilience. However, no such clear distinction existed between emotional intelleince and sub-criterions of harmonizing optimist&pesimist emotional state, and resilience. Also no distinction between genders, emotional intellience, sub-criterions of emotional intellience, and resilience was found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin duygusal zekaları ile psikolojik sağlamlıklarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparing emotional i̇ntelligence and resilience of the university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-22
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmResilience
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10195605
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid507990
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess