Erbaş ve erlerin aldıkları askeri eğitimin `tolerans düzeyini` geliştirmeye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Doğuştan olmayan eğitimle gelişen/değişen kişilik özelliklerinden biri de, bireyin tolerans düzeyi ile ilgilidir. Bu araştırmanın amacı; askerlik görevini yerine getirmek maksadıyla, eğitim merkezlerine katılan acemi erlere verilen üç aylık temel eğitiminin tolerans düzeyini ne derece etkilediğini belirlemektir. Araştırma örneklemlerini,, Samsun'da konuşlu Shh. Çvş. Eğt. ve Er Eğt. Tb. K.lığı'nda 150, 15. P. Er Eğt. Tug. K.lığı, P. Çvş. Eğt. Tb. K.lığı'ndan 100 acemi er olmak üzere, toplam 250 er oluşturmaktadır. Araştırmada, Araş. Gör. Ercümend Ersanlı tarafından geliştirilen `Tolerans ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada, erlerin yaşları, medeni durumları, askerlik sınıfları (piyade ve sağlık), öğrenim düzeyi, aylık gelir durumu ve verilen eğitimin tolerans düzeyine etkisi incelenmiştir. Araştırmada kullanılan `Tolerans ölçeği` aynı erlere, ilki eğitim merkezlerine ilk katılışlarında, ikincisi de üç aylık temel eğitimleri sonunda olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Yapılan ilk ve ikinci uygulama arasında tolerans düzeylerinin değişikliğinde genel anlamda anlamlı fark bulunamamıştır. Eğitim merkezlerinde eğitim alan askerlerin aldıkları eğitimin tolerans düzeylerine etkisinin anlamlı bir ilişki içinde olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ön-test sonuçlarıyla son-test sonuçlan negatif (olumsuz) yönde anlamlıdır. Bu negatiflik, tolerans düzeyini kabul edilebilir bir tolerans düzeyine çekildiği sonucunu- doğurur ki bu da verilen eğitimin pozitif (olumlu) bir yönde etkisinin olduğu biçiminde değerlendirilebilir. Erbaş ve erlerin görev performansını olumlu etkileyen `pozitif tolerans` ile görev performansını olumsuz etkileyen `sıfır tolerans` ve `üst tolerans` olmak üzere üç tolerans düzeyi belirlenmiştir. Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Tolerans, askerlik, eğitim, erbaş ve er VI ABSTRACT Present research focused on the tolerance levels of novice privates. Literature on the topic indicates that tolerance levels can be changed through education. Therefore, the goal of the present study was to determine the effects of a three- month basic training on novice privates' tolerance levels. Sample of the study included 250 novice privates at the Medical Sergeant Drill and Soldier Battalion Command in Samsun. The Tolerance Scale developed by Ersanh (Appendix A1) and a demographic questionnaire were used to collect the data. Demographic questions included age, marital status, classification (i.e., Infantry versus Health), and income. The Tolerance Scale was administered to the sample upon their arrival to the bases as a pre-test. The training program was given following three months. Finally, the scale was administered once again as a post-test. Results showed that the pre-and-post test scores are meaningful in negative manner. Therefore, it is concluded that the basic training program had a positive effect on sample's tolerance levels. Increased tolerance levels are expected to have positive effects on mission performance. Two tolerance levels (i.e., zero tolerance and extreme tolerance) are both expected to have a negative effect on mission performance. The findings were interpreted in the light of the present literature and suggestions were given. Key words: Tolerance, military, basic training, privates
Collections