İlköğretim ikinci kademedeki Türkçe ders kitaplarında yaratıcı drama yoluyla işlenebilecek metinlerin çözümlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET:Dil öğretimi, düşünme öğretimidir. Düşünmenin öğretimi de düşündürenmetinler yoluyla olur. Düşünme içeriği taşıyan ?dramatik olan? metinler dil öğretimindemutlaka iyi çözümlenmelidir. Dramatik olan metinlerin çözümlenmesinde, dilbilim vegöstergebilimin sunduğu tüm olanaklar yeterince değerlendirilmelidir. Anadiliöğretiminde metinler işlenirken birçok yöntemden yararlanılabilir. Yaratıcı dramayöntemi, eğitimde belirlenen hedeflere ulaşmada önemli bir paya sahiptir. Hem eğitselhedefler, hem dilin doğal ortamına taşınması ve yaşatılması, hem de düşünmeyiöğreterek dil becerilerini geliştirmek açısından yaratıcı drama yöntemi metinçözümleme aşamasından sonra metinlerin işlenmesinde ilk sırada yer almalıdır.Anahtar sözcükler: Dram sanatı, Yaratıcı drama, Dramatik olan, Metinçözümleme, Eyleyenler örnekçesi, Göstergebilim, Türkçe öğretimi. ABSTRACT:Language education is thought education. Thought education is possible by thethought-provoking texts. In language education dramatical texts composed of thoughtmaterial must be good analised. In analysing dramatical texts all the possibilities thatlinguistics and semiotic put forward might be take advantage of. In mother tongueeducation, there are so many methods can be used. Creative drama method is veryimportant to reach the targets that are determined in education. Both educationaltargets and bringing the language to its naturel atmosphere and keping it alive at there;and moreover, teaching thinking for improving the language skills, the creative dramamethod must be at the first place after text studying.Key words: Drama art, Creative drama, Dramatical, Text analysing, Actinganalysing, Semiotic, Turkish education.
Collections