İlköğretim 4. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabındaki görsel ögelerin kazanım ve içerik bakımından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın örneklemi, Tutku Yayıncılığa ait İlköğretim 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı'dır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Veri analizinde, öncelikle ders kitabına ait kazanımlar ve görsel materyallerin ünitelere göre dağılımları tespit edilmiştir. Ders kitabındaki görsel materyallerin sayfa sayısına göre oranı belirlenmiştir. Görsel materyallerin incelenmesi için gerekli değerlendirme ölçütleri oluşturulmuştur. Daha sonra her bir görsel materyalin ünitelere göre dağılımı tablolaştırılmış ve rastgele seçilen bir görsel materyalin betimsel analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde; ders kitabında kullanılan görsel öğelerin dağılımında sayısal açıdan dengesizlik olduğu, bazı görsellerdeki açıklamaların yetersiz olduğu, bazı bölümlerde eksik veya anlam karmaşası oluşturabilecek cümlelerin olduğu, görsel- konu metni uyumuna, kazanımlara, bütünlüğe genel olarak dikkat edildiği, kullanılan tablo ve şemaların ders kitabına ait konulara ve kazanımlara uygun olarak hazırlandığı anlaşılmıştır. The sample of research, it covers The Primary School 4th Class Religion and Morals Textbook, published by Tutku Publishing. In this study, it is used `document analysis method` which is one of the qualitative research methods. In the data analysis; firstly, it is determined objectives and distribution of visual materials by units in the textbook. It is determined the ratio of the visual materials to the number of pages in the Textbook. It is created the evaluation criteria for examination of the visual materials. Afterwards, the distribution of each visual material is tabulated by units and it is made descriptive analysis of a randomly selected visual material. According to the findings of the research, it is understood that; there's a numerical imbalance in distribution of the visual material used in the textbook, the explanations in some visuals are insufficient, in some parts there're sentences that may be incomplete or cause confusion, generally attention is paid harmony of visual- text, objectives, visual integrity, the tables and schemes are prepared in accordance with the subjects and objectives in the textbook.
Collections