Show simple item record

dc.contributor.advisorAyas, Mehmet
dc.contributor.authorÇamurcu, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T11:25:06Z
dc.date.available2021-05-08T11:25:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684786
dc.description.abstractAraştırmanın örneklemi, Tutku Yayıncılığa ait İlköğretim 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı'dır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Veri analizinde, öncelikle ders kitabına ait kazanımlar ve görsel materyallerin ünitelere göre dağılımları tespit edilmiştir. Ders kitabındaki görsel materyallerin sayfa sayısına göre oranı belirlenmiştir. Görsel materyallerin incelenmesi için gerekli değerlendirme ölçütleri oluşturulmuştur. Daha sonra her bir görsel materyalin ünitelere göre dağılımı tablolaştırılmış ve rastgele seçilen bir görsel materyalin betimsel analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde; ders kitabında kullanılan görsel öğelerin dağılımında sayısal açıdan dengesizlik olduğu, bazı görsellerdeki açıklamaların yetersiz olduğu, bazı bölümlerde eksik veya anlam karmaşası oluşturabilecek cümlelerin olduğu, görsel- konu metni uyumuna, kazanımlara, bütünlüğe genel olarak dikkat edildiği, kullanılan tablo ve şemaların ders kitabına ait konulara ve kazanımlara uygun olarak hazırlandığı anlaşılmıştır.
dc.description.abstractThe sample of research, it covers The Primary School 4th Class Religion and Morals Textbook, published by Tutku Publishing. In this study, it is used `document analysis method` which is one of the qualitative research methods. In the data analysis; firstly, it is determined objectives and distribution of visual materials by units in the textbook. It is determined the ratio of the visual materials to the number of pages in the Textbook. It is created the evaluation criteria for examination of the visual materials. Afterwards, the distribution of each visual material is tabulated by units and it is made descriptive analysis of a randomly selected visual material. According to the findings of the research, it is understood that; there's a numerical imbalance in distribution of the visual material used in the textbook, the explanations in some visuals are insufficient, in some parts there're sentences that may be incomplete or cause confusion, generally attention is paid harmony of visual- text, objectives, visual integrity, the tables and schemes are prepared in accordance with the subjects and objectives in the textbook.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 4. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabındaki görsel ögelerin kazanım ve içerik bakımından incelenmesi
dc.title.alternativeExamining of the visual items in primary school 4th grades Religion and Morals textbook in terms of objectives and content
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-01
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmReligious culture and moral knowledge lesson
dc.subject.ytmVisual items
dc.subject.ytmContent
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmReligious education
dc.identifier.yokid10234384
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538404
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess