Politik anlatı olarak Ahmet Kaya şarkıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez ilk albümü 1985 yılında yapan ve 2000 yılında yaşamını yitiren Ahmet Kaya şarkılarındaki politik anlatıyı retorik analizi yöntemi ile ele almaktadır. Toplumsal hareketlerin politik perspektiflerinin yanı sıra kültürel pratikler, değer, haz, duygu halleri yaratıyor olmasından hareketle, politik müziği bu yaratıların okunabileceği bir siyasal iletişim mecrası olarak gören bu tez iki bölüm halinde örgütlenmiştir. Birinci bölümde ilk olarak Osmanlı İmparatorluğunun son döneminden erken cumhuriyete Türkiye'deki müzik düzenlemeleri gözden geçirilmiş ardından Türkiye'de popüler müzik piyasasının gelişimi ve belirgin eğilimleri aktarılmıştır. Birinci bölümün devamında ise 1960'ların sonundan itibaren politik müziğin genel görünümü açığa çıkarılmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde Ahmet Kaya şarkılarında geçmiş, şimdi ve gelecek anlatısının nasıl kurulduğu, bu anlatıya eşlik eden duygusal tecrübenin ne olduğu ve bu tecrübenin şarkıların söylendiği dönemdeki politik atmosfer içinde neye karşılık geldiği tartışılmaya çalışılmıştır. This thesis considers the political narrative in Ahmet Kaya songs, who published his first album in 1985 and passed away in 2000, by rhetorical analysis methodology. Moving from the fact that social movements create cultural practices, values, pleasure, and states of emotion alongside political perspectives, this thesis regards political music as an area of political communication that these creations could be read and it is organised as two chapters. In the first chapter primarily the regulation of music in Turkey from the late Ottoman to the early Republic is reviewed, and then the development and significant tendencies of Turkey's popular music industry are narrated. Afterwards in the first chapter general view of political music since late 1960's is tried to be displayed. In the second chapter it is tried to be discussed that how the narratives of past, present and future are formed in Ahmet Kaya songs, what is the emotional experience accompanying these narratives and to what this experience corresponds in the political atmosphere that the songs were sang.
Collections