Show simple item record

dc.contributor.advisorKöker, Eser
dc.contributor.authorKara, İlkay
dc.date.accessioned2020-12-04T08:58:33Z
dc.date.available2020-12-04T08:58:33Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68411
dc.description.abstractBu tez ilk albümü 1985 yılında yapan ve 2000 yılında yaşamını yitiren Ahmet Kaya şarkılarındaki politik anlatıyı retorik analizi yöntemi ile ele almaktadır. Toplumsal hareketlerin politik perspektiflerinin yanı sıra kültürel pratikler, değer, haz, duygu halleri yaratıyor olmasından hareketle, politik müziği bu yaratıların okunabileceği bir siyasal iletişim mecrası olarak gören bu tez iki bölüm halinde örgütlenmiştir. Birinci bölümde ilk olarak Osmanlı İmparatorluğunun son döneminden erken cumhuriyete Türkiye'deki müzik düzenlemeleri gözden geçirilmiş ardından Türkiye'de popüler müzik piyasasının gelişimi ve belirgin eğilimleri aktarılmıştır. Birinci bölümün devamında ise 1960'ların sonundan itibaren politik müziğin genel görünümü açığa çıkarılmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde Ahmet Kaya şarkılarında geçmiş, şimdi ve gelecek anlatısının nasıl kurulduğu, bu anlatıya eşlik eden duygusal tecrübenin ne olduğu ve bu tecrübenin şarkıların söylendiği dönemdeki politik atmosfer içinde neye karşılık geldiği tartışılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThis thesis considers the political narrative in Ahmet Kaya songs, who published his first album in 1985 and passed away in 2000, by rhetorical analysis methodology. Moving from the fact that social movements create cultural practices, values, pleasure, and states of emotion alongside political perspectives, this thesis regards political music as an area of political communication that these creations could be read and it is organised as two chapters. In the first chapter primarily the regulation of music in Turkey from the late Ottoman to the early Republic is reviewed, and then the development and significant tendencies of Turkey's popular music industry are narrated. Afterwards in the first chapter general view of political music since late 1960's is tried to be displayed. In the second chapter it is tried to be discussed that how the narratives of past, present and future are formed in Ahmet Kaya songs, what is the emotional experience accompanying these narratives and to what this experience corresponds in the political atmosphere that the songs were sang.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titlePolitik anlatı olarak Ahmet Kaya şarkıları
dc.title.alternativeAhmet Kaya songs as political narrative
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-07-25
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPolitics
dc.subject.ytmPolitical music
dc.subject.ytmSongs
dc.subject.ytmKaya, Ahmet
dc.subject.ytmPolitical communication
dc.identifier.yokid10119046
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid428616
dc.description.pages297
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess