Justice in school practices: 6th and 7th grade students` perceptions of their school experiences
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı, ilkögretim okulu ögrencilerinin okul deneyimleri temelindeadalet algılarını incelemek ve adalet algılarına farklı bagımsız degiskenlerin etkileriniarastırmaktır.Çalısmanın örneklemini Ankara il merkezinde bulunan, farklı mahallelerden seçilenyedi ilkögretim okulunun 526 ögrencisi olusturmaktadır.Veriler, ögrencilerin adalet algılarını ölçmek amacıyla arastırmacı tarafındangelistirilen bir anket kullanılarak toplanmıstır. Elde edilen veriler betimsel veçıkarımsal istatistik yöntemler kullanılarak yorumlanmıstır. lk olarak betimselistatistik yöntem kullanılarak katılımcıların özellikleri çözümlenmistir. Daha sonraalgılanan adaletin boyutlarını belirlemek için faktör analizi yapılmıstır. Boyutlarbelirlendikten sonra, algılanan adaletin boyutlarını karsılastırmak için iliskiliörneklem tek yönlü varyans analizi yapılmıstır. Son olarak, cinsiyet, okul, basarıseviyesi, annenin egitim seviyesi ve babanın egitim seviyesi bagımsız degiskenlerinegöre ögrencilerin adalet algılarındaki degisimi incelemek için çoklu varyans analiziyapılmıstır.Faktör analizi sonucunda ögrenciler tarafından algılanan adaletin dört boyutlu olduguortaya çıkmıstır. Bunlar dagıtımsal, etkilesimsel, prosedürel ve denklestirici adaletolarak isimlendirilmistir. liskili örneklem tek yönlü varyans analizi sonucunda,boyutlar ögrencilerin okul deneyimlerini adil bulmalarına göre söyle sıralanmıslardır:prosedürel, denklestirici, etkilesimsel ve dagıtımsal adalet. Ögrenciler okuldeneyimlerini en çok prosedürel ve denklestirici adalet boyutlarında adilbulmuslardır. Çoklu varyans analizi sonucunda cinsiyet ve basarı düzeyininögrencilerin adalet algılarında fark yarattıgı ortaya çıkmıstır.Ögrencilerin okul deneyimlerini dagıtımsal adalet boyutunda en az adilalgıladıklarını göz önünde bulundurarak, idarecilerin ve ögretmenlerin not, ödül veceza dagıtımında dikkatli olmaları gerekmektedir. This study aims to investigate primary school students? perceptions of justice basedon their school experiences and to examine whether their perceptions showsignificant differences with respect to certain background variables.The sample of this study consisted of 526 students from seven primary schools indifferent neighborhoods in Ankara.The data was gathered through a questionnaire developed by the researcher in orderto measure the students? perceptions of justice based on their school experiences.Descriptive and inferential statistics were employed for the analysis of the data. Theprincipal component analysis extracted four dimensions of justice, namelydistributive justice, interactional justice, procedural justice and retributive justice.The results of the repeated measures analysis indicated that dimensions can be listedfrom the most fair to least fair as procedural justice, retributive justice, interactionaljustice and distributive justice. Students perceived their schools? practices most fairwith respect to procedural justice and retributive justice.The results of the MANOVA indicated that gender and achievement level hassignificant effect on students? perceptions of justice. Compared to males, femalestudents perceived their school experiences more fair. Results also revealed thatcompared to low achievers, high achievers perceived their school environment morefair with respect to retributive justice.Principals and teachers should pay attention to the distribution of the grades, praises,punishment, since students perceived their school practices least fair with respect todistributive justice.
Collections