Attitudes and motivational intensity of foreign language learners at vocational high schools: A comparative study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, meslek lisesi 10. sınıf öğrencilerinin tutumları ve güdülenme yoğunluklarını incelemek ve meslek liselerinin Anadolu meslek lisesi ve meslek lisesi bölümleri arasında ve öğrenci cinsiyetleri arasında İngilizce öğrenmeye yönelik tutumlar, Anglo-Sakson kültürüne yönelik tutumlar ve güdülenme yoğunluğu açısından anlamlı bir fark olup olmadığını araştırmak amacıyla yürütülmüştür. Bilecik, Bozüyük'te bulunan üç meslek lisesinin öğrencileri çalışmaya katılmıştır. Nicel veri analizi sonuçlarına göre, tutumlar ve güdülenme yoğunluğu açısından meslek liselerinin Anadolu meslek lisesi ve meslek lisesi bölümleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Anadolu meslek lisesi öğrencilerine kıyasla meslek lisesi öğrencilerinin daha olumlu tutumlara ve daha fazla güdülenme yoğunluğuna sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca kız ve erkek öğrenciler arasında istatistiksel anlamda önemli bir fark bulunmuştur. Kız öğrenciler erkek öğrencilere oranla, daha olumlu tutumlar sergilemektedir ve daha fazla güdülenme yoğunluğuna sahiptir.Katılımcıların tutum ve güdülenme yoğunluğu düzeyine ilişkin nicel veri analizi sonuçları, meslek lisesi öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye yönelik tutumlarının, Anglo-Sakson kültürüne yönelik tutumlarının ve güdülenme yoğunluklarının ortalama düzeyin üzerinde olduğunu göstermektedir. Açık uçlu sorulara verilen yanıtların nitel veri analizi ise katılımcıların İngilizce öğrenmeye yönelik olumluya yaklaşan tutumlarını doğrulamaktadır; ancak katılımcıların yaklaşık yarısının Anglo-Sakson kültürünü öğrenmek için kişisel çaba harcamaya yönelik olumsuz tutumlarının olduğunu ve katılımcıların açık uçlu sorulara verdikleri yanıtların yarıdan fazlasının da hiçbir güdülenme yoğunluğu göstermediğini işaret etmektedir. This study was conducted to examine the attitudes and motivational intensity of 10th grade vocational high school students and to explore whether there is any significant difference between Anatolian high school and high school sections of vocational high schools and whether there is any significant gender difference in terms of attitudes toward learning English, attitudes toward the Anglo-Saxon culture and motivational intensity. Learners from three vocational high schools in Bozüyük, Bilecik participated in the study. According to quantitative data analysis results, a significant difference was found between Anatolian high school and high school sections of vocational high schools in terms of attitudes and motivational intensity. Students at high school sections were observed to have more positive attitudes and more motivational intensity than students at Anatolian high school sections do. Furthermore, a statistically significant difference was found between female and male students. Female students tend to have more positive attitudes and more motivational intensity than male students do. Related to the level of the participants? attitudes and motivational intensity, quantitative data analysis results indicate that vocational high school students? attitudes toward learning English, attitudes toward the Anglo-Saxon culture and motivational intensity are above the average level. Qualitative data analysis of the open-ended responses confirm the participants? almost positive attitudes toward learning English; however, it also points out that almost half of the participants were found to have negative attitudes toward expending personal effort to learn the Anglo-Saxon culture and over half of their open-ended responses did not show any sign of motivational intensity.
Collections