Turkish Pavilion in the Brussels Expo `58: A study on architectural modernization in Turkey during the 1950s
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Türkiye'de 1950'li yıllarda yaşanan mimari çağdaşlaşmayı anlamak için, 1958 Brüksel Expo'sundaki Türk Pavyonu'nu ayrıntısıyla incelemeyi amaçlamaktadır. Türk Pavyonu'nun ve genel olarak Türkiye'nin yanı sıra Türkiye'nin Expo `58'e katılımı, ülkenin çağdaş ortamı hakkında önemli ve anlamlı bilgilerin sağlandığı özel örnekler olarak addedilebilir. İkinci Dünya Savaşı sonrası dünyada oluşan değişikliklere paralel olarak, Türkiye'deki savaş sonrası dönem de hem mimari alanda hem de sosyo-ekonomik bağlam ve pratiklerde modern davranışlara tanık olur. Türk Pavyonu örneği, ülkedeki mimari çağdaşlaşmanın pek çok bakımdan önemli ve dikkate değer özelliklerine sahiptir.Expo `58'in bir uluslararası olay olarak incelenmesinin ardından, çalışmanın ana bölümü Expo'daki Türkiye'yi ve Türk Pavyonu'nu detaylı bilgiler ışığında tartışmayı amaçlamaktadır. Bu bölüm dört ana kısımda ele alınmıştır. Yeni uluslararası düzen içinde devletin rolünün tartışılmasının arkasından, ilk kısımda çağdaş mimarlık tablosu içinde Türk Pavyonu'nun yeri ayrıntısıyla incelenmektedir. İkinci kısım, Pavyon'un özel niteliklerini açığa çıkarmayı hedeflemektedir. Sonraki kısım ise sanatlar sentezi fikrinin Pavyon mimarisinde yorumlanması için gösterilen bilinçli çabayı irdelemektedir. Son kısım ise, ilk olarak, anlamları bakımından Pavyon'daki sergilemeyi ve sergi nesnelerini; ikinci olarak da, Pavyon'un ötesinde Türkiye katılımının geniş kapsamlı faaliyetlerini ve olaylarını araştırmaktadır. This thesis aims to examine the Turkish Pavilion in the Brussels Expo ?58 in order to comprehend architectural modernization in Turkey during the 1950s. The Pavilion as well as Turkey?s participation in the Expo?58 can be considered as special cases that provide the significant information about contemporary context of the country. In parallel with the changes occurred in the world in the aftermath of the Second World War, the postwar period in Turkey transformed towards modernist attitudes not only in architectural realm but also in socioeconomic discourses and practices. The case of the Turkish Pavilion has important and remarkable characteristics in many respects of architectural modernization in the country.Having analyzed the Expo ?58 as an international event, the main part of the study aims to discuss Turkey and the Turkish Pavilion in the Expo with the related and detailed information. This chapter is composed of four main parts. Having discussed the role of the state in the new international structure, the locus of the Turkish Pavilion within contemporary architectural scene is, firstly, examined. The second part intends to reveal the specific characteristics of the Pavilion. The next part is an examination to explain the conscious effort to construct the idea of the synthesis of arts in the architecture of the Pavilion. Finally, the last part explores, firstly, the exhibition and the display objects within the Pavilion in terms of their contents, secondly, the wide-ranging activities and events of the Turkish participation beyond the Pavilion.
Collections