Yapılandırmacı yaklaşım temelli yeni ilköğretim programı kılavuzluğunda gerçekleştirilen öğretim etkinlikleri sonrası yaz tatili öğrenme kayıpları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim birinci kademe üçüncü sınıf öğrencilerinde, yaz tatili süresince gerçekleşebilecek öğrenme kaybının sınanması, bu öğrenme kaybından hareketle yapılandırmacı yaklaşım temelli ilköğretim programı aracılığı ile gerçekleştirilen öğrenme yaşantıları yoluyla kazandırılan öğrenmelerin kalıcılığı hakkında bir sonuç elde edilmesi amaçlanmaktadır.Araştırma, Amasya merkez ve ilçeleri arasından rasgele belirlenen 4 ilçeden, rasgele belirlenen devlet ilköğretim okulları ve tüm özel ilköğretim okullarında yapılmıştır.Araştırmada, Hayat Bilgisi, Türkçe ve Matematik temel öğrenme alanlarında her öğrenme alanı için 15 soru olmak üzere toplam 45 sorudan oluşan başarı testi tatil öncesinde ve tatil sonrasında araştırmacının kendisi ve araştırmanın yapıldığı sınıflardaki sınıf öğretmenleri tarafından uygulanmıştır. Ön test ve son test uygulamaları yapıldıktan sonra testlere katılan öğrenciler denkleştirilmiş, öğrencilerin test sorularına ve kişisel bilgi formunda bulunan değişkenlerle ilgili sorulara verdikleri cevaplar kodlanarak SPSS paket programı aracılığıyla analizleri yapılarak tatil öncesi ve tatil sonrası puan farkları (öğrenme kayıpları) incelenmiştir.İlköğretim birinci kademe üçüncü sınıf öğrencilerinde Matematik ve Hayat Bilgisi temel öğrenme alanlarında, yaz tatilinde anlamlı düzeyde öğrenme kaybı yani unutma gerçekleşmiştir. En yüksek kayıp Matematik daha sonra ise Hayat Bilgisi ve Türkçe temel öğrenme alanındadır.Türkçe ve Matematik temel öğrenme alanında özel ve devlet okulu olarak, okul türüne göre anlamlı düzeyde yaz tatili öğrenme kaybı bulunmuştur. Devlet okulu öğrencilerinde yaz tatili özel okul öğrencilerine oranla daha fazla unutmaya neden olmuştur.Okullarda kullanılabilecek kütüphanenin bulunması ile yaz tatili öğrenme kaybı sadece Hayat Bilgisi temel öğrenme alanında anlamlı düzeydedir. Kütüphane olmayan okullarda öğrenim gören öğrencilerde Hayat Bilgisi temel öğrenme alanı yaz tatili öğrenme kaybı kütüphane olan okullara öğrenim gören öğrencilere göre daha fazladır.Eve günlük gazete veya süreli yayınlı dergi alınıp alınmaması durumuna göre yaz tatili öğrenme kaybı değerlendirilirken, evine gazete alınmayan öğrencilerin yaz tatilindeki öğrenme kaybı tüm temel öğrenme alanlarında daha yüksek bulunmuştur. Türkçe temel öğrenme alanında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir fark vardır. In this research it is aimed to test possible learning loss in third grade students of the first stage of primary education during summer holiday and in this way to get a conclusion about permanence of learning gained through learning experiences performed via primary school curriculum based on the principles of constructivist learning approach.The research has been done in randomly chosen state primary schools and all the private primary schools in four towns chosen randomly among Amasya centre and its towns by using scanning model.In the research, test for success which consists of total of 45 questions with 15 questions for each learning department in the main learning departments Science of Life, Turkish, Mathematics has been performed by the researcher and the teachers of the class where the research has been done before and after holiday. After pre and post test performance have been made, the students who participated in the test have been equated and by coding the answers which the students gave for the test questions and questions on the variables which take place in the information form and by analyzing them via SPSS (Statistical Package for the Social Sciences), score differences (learning loss) before and after holiday have been examined.Learning loss at considerable level that is forgetting occurred in third grade students of the first stage of primary education in the main learning departments Mathematics and Science of Life on summer holiday. The highest loss is in the department of Mathematics and the following ones are in the main learning departments Science of Life and Turkish.According to type of school as state and private school in the main learning departments Turkish, Mathematics, summer holiday learning loss has been found at considerable level. Summer holiday has led to forget much more for state school students compared to private school students.Summer holiday learning loss has been only at considerable level for the main learning department Science of Life with existence of a library of ready to use in schools. Learning loss of the students who study at schools without library has been much more than learning loss of the students who study at schools with library.When summer holiday learning loss has been evaluated in the matter of buying daily newspaper or periodicals and journals or not for family, summer holiday learning loss of the students whose parents don?t buy newspaper has been estimated much higher in all main learning departments. Statistically there has been a difference at considerable level in the main learning department Turkish.
Collections