Show simple item record

dc.contributor.advisorGökbulut, Yasin
dc.contributor.authorŞen, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T11:21:36Z
dc.date.available2021-05-08T11:21:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/683027
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin dörtgenler konusundaki pedagojik alan bilgilerini ortaya çıkarmaktır. Pedagojik alan bilgisi çatısı dört bileşen (konu alan bilgisi, program bilgisi, öğretimsel stratejiler bilgisi ve öğrencilerin anlama bilgisi) üzerine kurulmuştur. Araştırmanın analiz birimi farklı sınıf düzeyinde öğretmenlik yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada, pedagojik alan bilgisinin farklı bilgi bileşenlerinin bütünsel bir şekilde incelendiğinden dolayı durum çalışmasının modelinin bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Tokat ili Artova İlçesinde görev yapan 4 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak görüşme, gözlem ve doküman analizi kullanılmıştır. Görüşme sırasında katılımcıların görüşme sorularını cevaplama düzeyleri gözlenmiştir. Görüşme esnasında gözlemin güvenilir bir şekilde yapılabilmesi için süreç ses kaydına alınmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz yapılarak yorumlanmıştır.Araştırma verilerinin sonucuna göre, öğretmenlerin dörtgenler konusunda en yetersiz oldukları pedagojik alan bilgisi bileşeninin program bilgisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca konu alan bilgilerinde eksiklerin bulunduğu, öğretimsel stratejiler bilgisinde bir kaç yöntem ve teknik dışına çıkamadıkları ve kullandıkları yöntem ve tekniklerin isimlerini hatırlamakta zorlandıkları ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin anlama bilgisi konusunda diğer Pedagojik alan bilgisi bileşenlerindeki performanslarının aksine nitelikli cevaplar vermişlerdir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal pedagogical content knowledge of quadrilaterals about primary teachers. The pedagogical content knowledge framework is based on four components (subject knowledge, knowledge of the program, knowledge of instructional strategies and knowledge of students). The unit of analysis of the research consists of primary teachers who teach at different class levels. In this study, the holistic multi-state design of the case study model was used because different information components of the pedagogical content knowledge were examined in a holistic manner. The participants of the study consisted of 4 primary teachers working in Artova district of Tokat province in 2016-2017 academic year. Interview, observation and document analysis were used as data collection tools. During the interview, participants' level of response to interview questions was observed. During the interview, the process was recorded in order to make the observation reliable. The collected data were interpreted by descriptive analysis.According to the results of the research data, it is concluded that the pedagogical content knowledge component of teachers is the most inadequacy of quadrilaterals. In addition, it has been found that there are deficiencies in the subject area information, there are a few methods and techniques in instructional strategies knowledge and they have difficulty in remembering the names of the methods and techniques they use. They gave qualitative answers to students' understanding of knowledge in contrast to their performance in other pedagogical content knowledge components.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin dörtgenler konusundaki pedagojik alan bilgileri
dc.title.alternativePedagogical content knowledge of primary teachers on quadrilaterals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-09
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmGeometric shapes
dc.identifier.yokid10232362
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543017
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess