The relationship between narrative strategies and meaning in William Golding`s the Inheritors, Pincher Martin and Free Fall
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez anlatım teknikleri ile anlam arasındaki ilişkiyi incelemekte ve Golding'in üç romanının anlatıbilimsel bir analizini yapmaktadır. Bu çalışmada Genette ve Rimmon-Kenan'ın geliştirdikleri terminoloji kullanılmaktadır. Tez, anlatıcıyla doğrudan ilişkili ?anlatıcı ses? ve odaklayıcı algıyla doğrudan ilişkili ?anlatı modu?nu inceleyerek, anlatısal kurgu içindeki anlatı öğelerini açığa çıkarmaya çalışmaktadır. Buna göre, ?varsayılan yazar? belli bir mesajı iletmek, anlamı etkilemek, değiştirmek ya da belirlemek için belli anlatı unsurları ve görünge stratejileri kullanmaktadır. Ayrıca, öykü-anlatmada mevcut olan otorite, odaklama tekniği sayesinde, görme ve algılama monitorite'si ile dengelenmektedir. Bu tez, varsayılan yazarın, Mirrasçılar'da ?öteki?ni içerden bir gözle yansıtmak amacıyla değişken görüngelerle nasıl oynadığını, Pincher Martin'de ölüm sonrası bilinç/bilinçdışını yansıtmak için anlatı düzeyleri ve odaklama yöntemi aracılığıyla zaman kavramını nasıl manipüle ettiğini, ve Serbest Düşme'de birinci şahıs anlatım, alt anlatılar ve değişken görüngeler yardımıyla, geçmişi araştırırken, aynı zamanda öykü anlatmayı kimliğin yeniden inşası için nasıl kullandığını göstermektedir. This dissertation attempts to investigate the relationship between certain narrative strategies and meaning(s), and presents a narratological analysis of Golding?s three novels. It primarily refers to the terminology offered by Genette and Rimmon-Kenan and, considering the mode of narration (voice) and the mode of focalization (mood), it tries to unearth narrative elements in narrative fiction. This dissertation argues that the implied author employs narrative agents and strategies of perspectivisation in order to affect, manipulate, determine or change the meaning(s), and that storytelling authority can be violated or balanced by monitority of perceiving. In The Inheritors, the implied author plays with shifting perspective to portray the other from within; in Pincher Martin, s/he explores temporality and timelessness to reveal post-mortem individual consciousness / unconsciousness, and in Free Fall, s/he produces a first-person retrospective narration where the protagonist deals with the act of story-telling and attempts to reconstruct his identity through manipulating subnarratives and perspectives.
Collections