The place of the native culture in the english language classroom: A case study of ENG 101 classrooms at METU
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin yerel kültürlerinin Orta Doğu Teknik Üniversitesi'ndeki İngilizce 101 dersi kapsamındaki yerini incelemektir. Bu genel amaç doğrultusunda, çalışma, İngilizce öğretmenlerinin, kendi dersleri esnasında, öğrencilerin yerel kültürlerine değinmeye verdikleri önemi ve öğretmenlerin konu hakkındaki düşünce ve inançlarını irdelemenin yanı sıra, çokkültürlü sınıflarda kültürel açıdan hassas eğitimin ilkelerine ne kadar yer verildiğini araştırmayı hedeflemektedir.Veri toplama sürecinde farklı araçlardan yararlanılmıştır: Modern Diller Bölümü'nde çalışmakta olan beş öğretmenle konunun farklı boyutlarını ele alan görüşmeler yapılmış ve sonrasında bu öğretmenlerden ikisinin dersleri öğretmenlerin fikirlerinin ve kültürel açıdan hassas eğitimin ilkelerinin sınıf içerisindeki yerinin daha iyi anlaşılması amacıyla gözlemlenmiştir. Daha detaylı bir analiz için gözlem sonrası görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonuçları, öğretmenlerin ders esnasında farklı aktiviteler ve materyaller aracılığıyla öğrencilerin ait olduğu kültüre (yerel kültür) yer vermenin önemine inanmalarına rağmen, çoğu zaman bunu yapmayı, görüşmeler sırasında da dile getirdikleri gibi, göz ardı ettiklerini ortaya çıkarmıştır. Araştırma aynı zamanda öğretmenlerin ?kültür? terimini dil eğitimi bağlamında yerel kültür yerine hedef kültürle bağdaştırdıklarını göstermiştir. Yabancı öğrencilerin bireysel kültürlerine ders sırasında, her ne kadar yeterli düzeyde olmasa da, daha fazla yer verildiği ve Türk öğrencilerin yerel kültürlerinin göz ardı edildiği de araştırmanın bulguları arasındadır.Anahtar Kelimeler: Yerel Kültür, Kültürel Açıdan Hassas Eğitim, Çok kültürlüSınıflar, Hedef Kültür The aim of this study is to investigate the place of the students? native culture in the English language classrooms in the context of the English 101 course at Middle East Technical University. In accordance with this aim, the study is concerned with revealing the opinions and beliefs of language teachers regarding the importance of integrating the students? native cultures into their classes and their attitudes about practicing culturally responsive teaching in multi-cultural classrooms.During the process of data collection, various methods were utilized: Five teachers working in the Department of Modern Languages were interviewed to learn their ideas about the topic from different aspects of language instruction, and two teachers were observed while teaching to better understand the classroom application of their ideas and the principles of culturally responsive teaching. Further post-observation interviews and stimulated recalls were also carried out to make an in-depth analysis.The results of the study show that although the teachers believe in the importance of making use of the students? native cultures in their classrooms through different means, they usually neglect to do so. The study also shows that what the teachers associate with the term ?culture? in the context of language teaching is the target culture rather than the native cultures. It is also found that while the individual cultures of the foreign students are made use of to a greater degree (but still in a very limited fashion), the native cultures of the Turkish students are ignored during the instruction.Keywords: Native Culture, Culturally Responsive Teaching, Multi-culturalClassrooms, Target Culture
Collections