Social determination of reputation: A research in Turkish context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde toplumların iletişim kanallarının çeşitlenmesi ve iletişimin hızlanması, her türlü toplumsal, kültürel, ekonomik gelişme hakkında enformasyon ve yorumun hızla yayılmasına neden oluyor. Bu nedenle toplumlar kurumlarla sadece hizmet ve/veya ürün aracılığı ile değil, imaj, görünürlük, yorumlar, söylentiler vb. bir çok dolayım ile temas ediyorlar. Bu durum, kurumların, bir itibar politikasına sahip olmalarını ve itibarlarını ölçümleyip, izleyip yönetmelerini zorunlu kılıyor. Bir kurumun itibar yönetiminin en önemli unsuru, kuşkusuz, itibarlarının mevcut durumunu görmek ve buna göre projeksiyonlarda bulunmaktır. Kurumsal itibar ölçümleme çalışmaları buna hizmet etmektedir. Ancak bu çalışmalar genellikle kurum, nitelikleri ve performansları hakkındaki algıyı ve değerlendirmeyi sorgularlar. Oysa bunlardan bağımsız olarak işleyen toplumsal dinamikler ve etkili olan toplumsal kimlikler, itibar üzerinde pay sahibidirler. Bu pay ihmal edildiğinde, itibar hakkındaki fotoğraf bulanık kalacaktır. Kurumdan bağımsız işleyen, fakat kurum, ürün ve/veya hizmetleriyle ilgili toplumsal meseleler ve gelişmeler ve bu bağlamda kişilerin sahip olduğu toplumsal kimlikler, itibar değerlendirmesinde etkili olurlar. Bu çalışma itibarın toplumsal olarak belirleniminin önemi üzerinde durmakta ve sağlık, anti-Amerikanizm, çevrecilik gibi toplumu etkileyen söylemlerin, siyasi ya da kültürel kimliklerin, şirketlerin itibarlarını değerlendirirken birer süzgeç oluşturdukları tezini savunmaktadır. Bir başka deyişle, bireyler, şirketlere itibar notu verirlerken, sadece şirketin niteliğini, ürün ve/veya hizmetlerini ve görünürlük, büyüklük, uluslaraaraslık gibi diğer performanslarını gözetmekle yetinmez, şirketin kimliği, ürün ve hizmetleri ile ilgili toplumsal meselelerdeki pozisyonlarına, habituslarına, siyasi ve kültürel kimliklerinin yansımalarına göre de davranırlar. Today, the proliferation of social communication channels and the rapidization of communication cause fast dispersion of information and interpretation of social, cultural and economic developments. Therefore, societies interact with organizations not only through products and services, but also through image, visibility, perceptions, rumors, etc. Organizations have to develop reputation policies; they have to measure, track and manage their reputation. The most important element of an organization?s reputation management is the ability to see its current reputation standing and make proper projections. Reputation measurement studies aim to achieve that. However, these studies usually focus on the perceptions and assessments of organizations? characteristics and performances. There are social dynamics and social identities, which are constituted independent of what an organization is and does, and they are influential on reputation. Ignoring this would lead to a blurry picture of reputation. Social issues and developments operating independent of the organization, but are related to its products/services, do have impact on people?s assessment of reputation. This study focuses on the significance of the social determination of reputation. It claims that socially influential discourses like health, anti-Americanism, environmentalism, along with political or cultural identities, act as a filter for people?s evaluations of companies? reputations. Individuals, when they give reputation scores to companies, not only consider their characteristics, products or services, their size, internationality, etc. but also evaluate companies? identities, their positions with respect to social issues related to their products/services. Individuals also evaluate reputation according to their own habituses, their political and cultural identities.
Collections