A proverb learned is a proverb earned: Future English teachers` experiences of learning English proverbs in Anatolian teacher training high schools in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması İngilizce öğretmen adaylarının Türkiye'deki Anadolu Öğretmen Liselerinde (AÖL) İngilizce atasözlerini öğrenme tecrübelerini araştırmaktadır. AÖL'lerindeki İngilizce sınıflarında atasözü öğretimine ilişkin durumu ortaya koymak için öğrenci görüşlerine başvurulmuş ve ders kitapları incelenmiştir. Bunu yaparken, bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğretmen adaylarının atasözü öğrenimi ve öğretimine yönelik tutumlarını, atasözünden ne anladıklarını, İngilizce atasözü bilgileri ve kullanımlarına ilişkin görüşlerini ve lisedeki İngilizce öğretmenlerinin ve ders kitaplarının ne derece İngilizce atasözlerini öğrettikleri konusunda tecrübelerini bulmayı hedeflemektedir. Bu çalışma, ayrıca, AÖL'lerinde kullandıkları İngilizce ders kitaplarının atasözlerini nasıl öğrettiğini de ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaçlara ulaşmak için, İngilizce Öğretmenliği Bölümlerinde 187 hazırlık ve birinci sınıf öğrencilerine anket uygulanmış, gönüllülerle yarı-yapılandırılmış görüşme yapılmış ve çoğunluk tarafından kullanılan ders kitapları analiz formu ve kontrol listesi kullanılarak incelenmiştir. Sonuç olarak, bu çalışmaya katılan öğretmen adaylarının İngilizce atasözlerini öğrenme ve öğretmeye yönelik olumlu tutumları olduğu, yeteri kadar İngilizce atasözü bilgisine sahip olmadıklarını ve İngilizce öğretmenlerinin ve ders kitaplarının yeteri kadar atasözlerini öğretmediklerini düşündükleri bulunmuştur. Ayrıca, katılımcıların atasözü tanımları geleneksel tanımları yansıtmaktadır. Bununla birlikte, ders kitabı incelemesi, incelenen yerel kitapların neredeyse hiç atasözü içermediğini ortaya koyarken incelenen uluslararası ders kitaplarının kısmen daha fazla sayıda atasözü içerdiğini göstermiştir. Bunun yanı sıra, atasözlerin bazı anlamsal ve kültürel özellikleri dışında diğer özelliklerine incelenilen tüm ders kitaplarında neredeyse hiç değinilmemiştir. This thesis investigates future English teachers? experiences of learning English proverbs in Anatolian Teacher Training High Schools (ATTHS) in Turkey. In order to reveal the situation about proverb teaching in English language classrooms in ATTHS, students? opinions are sought and coursebooks are analysed. In doing this, this study aims to find out EFL teacher trainees? attitudes towards learning and teaching English proverbs, their conceptualization of proverbs, their thoughts about their knowledge and use of English proverbs, and perceptions about how sufficiently their English teachers and coursebooks at high school taught them English proverbs. This study also aims to uncover how the English coursebooks they used in ATTHS teach proverbs. To achieve these aims, a questionnaire is administered to 187 freshman ELT students; a semi-structured interview is conducted with volunteers and the coursebooks used by the majority are examined using an analysis form and a checklist. As a result, it is found that those teacher trainees have positive attitudes towards learning and teaching English proverbs, think that they do not have enough knowledge of English proverbs and that their English teachers and coursebooks did not teach proverbs sufficiently. Moreover, the participants? conceptualization of proverbs reflects traditional definitions. Besides, coursebook analysis reveals that while the examined local coursebooks contain almost no proverbs at all, the analysed international coursebooks include a relatively bigger number of proverbs. However, except for some of the semantic and cultural aspects of proverbs, there is hardly any explicit reference to other aspects of proverbs in all the coursebooks examined.
Collections