Yaşamda anlam ve dindarlık ilişkisi (Geç ergenlik dönemi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmamızın hedefi geç ergenlik dönemindeki gençlerde yaşamda anlam ile dindarlık arasındaki ilişkinin ortaya koyulmasıdır. Bu amaçla 2013-2014 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nin farklı bölümlerinde öğrenim görmekte olan, yaşları 16-27 arasında değişen toplam 591 katılımcıyla çalışma yürütülmüştür. Katılımcılardan Kişisel Bilgi Formu, Yaşamda Anlam Ölçeği ve Dindarlık Ölçeği'ni doldurmaları istenmiştir. Araştırmada bağımsız değişken olarak cinsiyet, yaş, medeni durum, yaşamın büyük kısmının geçtiği yer, öğrenim görülen sınıf, gelir düzeyi, öznel dindarlık algısı ve öznel yaşamda anlam algısı ele alınmıştır. Araştırma temel olarak dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın amacı, hipotezler ve araştırmanın önemi belirtilmiştir. İkinci bölümde teorik çerçeve sunulmuş, yaşamda anlam, dindarlık ve geç ergenlik döneminin özellikleri anlatılmıştır. Yaşamda anlam ve dindarlık ilişkisi konusunda alanda yapılmış yerli ve yabancı çalışmalara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde örneklemin ve kullanılan ölçme araçlarının özellikleri açıklanmıştır. Dördüncü bölümde verilerin analizi sunulmuş ve sonuç kısmında bulguların değerlendirmesi yapılmıştır. Toplanan veriler ANOVA, t-test ve Pearson Korelasyon Analizi istatistikleri kullanılarak SPSS 21.0 programı ile analiz edilmiştir. Elenen 130 form çıkartılmış, 591 katılımcının formları değerlendirmeye alınmıştır. Sonuçlar cinsiyet, yaşanılan yer, öğrenim görülen sınıf, öznel dindarlık ve yaşamda anlam algısının yaşamda anlam varlığını, anlam arayışını ve dindarlığı etkilediğini; ayrıca yaşamda anlam varlığı ile dindarlık boyutları arasında pozitif yönde yüksek düzeyde ilişki olduğunu ortaya koymuştur.Anahtar Sözcükler: Yaşamda anlam, dindarlık, varoluşsal boşluk. Aim of the present study is exposing the relationship between people who are in late adolescent period of life and religiosity. For this purpose, in 2013, 721 university students completed Personal Information Form, Meaning in Life Questionnaire and Religiosity Questionnaire from Ondokuz Mayıs University. The mean age of participants were 20,59 (SD=1,9). Sex, marital status, homeland, grade, income, personal religiosity percept and personal meaning in life percept were dealt as independent variables. By doing this study we use the SPSS 21.0.The research basically composes of four sections. In the first cheapter we try to introduce hypothesis and importance of study. Second cheapter includes theoretical framework, details of meaning in life, religiosity and late adolescent period aspects, native and non-native researches. Features of measurement instruments and sample were declared in third cheapter. We stated our assessment and offers in fourth and final cheapter. The results were carried out that sex, hometown, grade, personal religiosity percept and personal mening in life percept affected being meaning in life, searching meaning in life and religiosity. Furthermore being meaning in life correlated with dimensions of religiosity in high and positive level.Key words: Meaning in life, religiosity, existential vacuum, religion.
Collections