Preparation for an international exchange program: A phenomenological analysis of prospective English Language Teachers` lived and imagined experiences
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Erasmus değişim programı farklı kültür ve eğitim ortamlarında sosyokültürel deneyimleri vaat ettiği için İngilizce öğretmen adaylarının gelişimine katkıda bulunabilir. Ancak, katılımcıların program öncesindeki hazırlık deneyimleri ve düşünce örüntüleri yurt dışındaki deneyimlerinin kalitesini ve sonuçlarını etkileyebilir. Bu çalışma, bu nedenle, 4 aylık bir dönem için İngiltere'de eğitim almayı seçen üç Türk İngilizce öğretmen adayının hazırlık deneyimlerini araştırmayı amaçlamıştır. Katılımcıların geleceğe yönelik düşünce örüntüleri ve hazırlık dönemi boyunca yaşamış oldukları deneyimler üzerine odaklanılarak karar verme süreci ve ülkeden ayrılma gününe kadar olan zaman dilimini anlamak amaçlanmıştır. Çalışma amaçlarına ulaşmak amacıyla altı aylık bir süre içinde her bir katılımcı ile üç yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, katılımcılardan hedef toplumda bir haftalık hayal edilmiş deneyimlerini yazmaları istenmiş ve hazırlık süreci ile ilgili akıllı telefon mesajlaşmaları izlenmiştir. Her bir katılımcının sağladığı veriler ayrı bir vaka olarak ele alınmıştır. Bütün bu ayrı vakaların analizi tamamlandıktan ve rapor edildikten sonra, katılımcılar arasındaki yakınlaşmalar ve farklılıklar üstanlamsal temalar altında aranmıştır. Son olarak, yorumbilgisel/yorumlayıcı çabalar ortaya konarak ortaya çıkmış temalara bir derinlik getirilmiştir. Böylesi bir yorumlayıcı fenomenolojik analiz süreci aracılığıyla katılımcıların deneyimlerinin karmaşık ve dinamik bir karar verme süreci, stresli bir resmi hazırlık süreci, kaotik ve göz ardı edilmiş resmi olmayan bir hazırlık süreci, hedef kültürü içeren ve gelişen kültürlerarası dinamikler ve birbiriyle ilişkili gelecek odaklı dinamik düşünce örüntüleri tarafından şekillendirildiği bulunmuştur. Bu ana temaları takiben, gelecekteki adayları kısa vadeli uluslararası değişim programları için hazırlama ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Since the Erasmus exchange program promises sociocultural experiences in different cross-cultural and educational contexts, it can contribute to the development of prospective English language teachers. However, participants' preparation experiences and thought patterns prior to the program may influence the quality and outcomes of the sociocultural experiences abroad. This study, therefore, aimed to explore preparation experiences of three Turkish prospective English language teachers who chose to study in England for a 4-month period. With a focus on future-oriented thought patterns and lived experiences throughout their preparation period, the study aimed to have an understanding of the period from the decision-making process to the final day at the home context. In order to reach the study aims, three semi-structured interviews over a six-month period were conducted with each participant. Participants were also asked to write their imagined one week experience in the target community, and their smart-phone messaging related to the preparation process was observed. Each data analysis step involved analysis of each unique case. After all cases were completed and reported, convergences and divergences were sought for under superordinate themes. Lastly, interpretative/hermeneutic endeavors were deployed to bring a depth to the emerged themes. Through this interpretative phenomenological analysis, it was found that participants' experiences were shaped by complex and dynamic decision-making process, a stressful formal preparation, a chaotic and undervalued informal preparation, emerging (inter)cultural dynamics involving target culture, and interrelated future-oriented dynamic thought patterns. Following these themes, a need for preparing future study abroad participants for short-term international exchange programs emerged.
Collections