School culture as predictor of teachers` attitudes towards professional development: Mediating role of organizational trust
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireylerin davranışları ve tutumları, içinde bulundukları gruptan ya da kurumdan ayrı düşünülemez. Her grup ya da kurum, grup üylerinin değerlerini, normlarını, amaçlarını, tutumlarını ve davranışlarını yordayan kendine has bir grup kültürüne sahiptir. Bu bağlamda, tıpkı diğer kurumlar gibi, okullar da onların kurumsal kimliği yerine geçen bir kültüre sahiptir. Bu çalışmanın amacı, okul kültürünün öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik tutumlarını ne kadar yordadığını ve kurumlarına duydukları güvenin bu ilişkide aracı rolünün olup olmadığını incelemektir. Çalışma, İstanbul ilinde tesadüfi olarak seçilen ve devlet okullarında çalışan 664 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama amacıyla, katılımcılardan Kişisel Bilgi Formu, Okul Kültürü Envanteri, Çok Amaçlı T Ölçeği, Mesleki Gelişim Anketi ve Mesleki Gelişime Yönelik Tutum Ölçeği'ni doldurmaları istenmiştir. Elde edilen veriyi analiz etmek için, SPSS 22.0 ve AMOS 18.0 istatistik programları kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları okul kültürünün öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik tutumlarını anlamlı olarak yordadığını ve örgütsel güvenin bu ilişkide kısmi bir aracılık rolü olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte, okul kültürünün beş faktörü ile, Öğretmen İşbirliği, Meslektaş Desteği, Öğrenme Ortaklığı, Mesleki Gelişim ve Ortak Amaçlar, öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik tutumları arasında örgütsel güvenin üç faktörü, Okul Müdürüne Güven, Meslektaşlara Güven, Paydaşlara Güven, dolaylı ilişkiler bulunmaktadır. Behaviors and attitudes of individuals cannot be thought separately from their groups or organizations. Each group or organization has a distinctive group culture which predicts values, norms, aims, attitudes and behaviors of group members. Within this respect, schools like any other organizations have cultures that stand for the organizational identity. The main purpose of this study is to investigate whether school culture predicts teachers' professional development attitudes and whether teachers' trust in their educational organization they are currently working at mediates this relationship. The study was conducted with randomly chosen 664 teachers working at state schools in İstanbul. Within this respect, participants were asked to complete School Culture Inventory, Organizational Trust Scale and Teachers' Professional Development Attitudes Scale. To analyze the data, SPSS 22.0 and AMOS 18.0 statistical software programs were used. Findings of the study revealed that school culture that teachers perceive predicts their attitudes towards professional development significantly and their trust in their organization mediates this prediction partially. Also, five factors of School Culture Inventory, Teachers Collaboration, Collegial Support, Learning Partnership, Professional Development and Unity of Purpose, has indirect relationships with professional development attitudes of participants through factors of Organizational Trust, Trust in Principal, Trust in Colleagues, Trust in Stakeholders.
Collections