Investigation of systemic change at a university preparatory language department: The Northview case
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu açıklayıcı nitel durum çalışmasında, Türkiye'nin batı bölümünde bulunan 'Northview' olarak isimlendirilmiş, üniversite hazırlık bölümünün öz-girişimi ile kurallı ve planlı bir şekilde gerçekleştirilen sistem değişiklik süreci incelenmiştir. İngilizce bütün dünyada öğretilmesine ve birçok İngilizce öğreten kurum bulunmasına rağmen, İngiliz dili öğretiminin sistem yaklaşımı hakkında pek az çalışma bulunmaktadır. Bu yüzden, kavramsal çerçeve ve ilgili literatür kullanılarak, bu çalışma sistem değişikliği sürecinin sebeplerini, içeriğini, insan rollerini ve sonuçlarını incelemiştir.Northview'ın kuruluşundan bu yana sistemini düzenleyen belgeler, gözlem ve alan notları, mezun öğrencilerle yapılan odak grup mülakatı ve hem öğretim elemanları hem de idari personelle yapılan yarı-yapılandırılmış mülakatlardan oluşan iki yıllık veri, sistem ve sistem değişikliği bakış açısıyla analiz edilmiştir. Mülakatlar kayıt altına alınıp yazıya aktarılmıştır. Nitel veri analizi programı kullanılarak açıklayıcı kodlama prosedürleri uygulandıktan sonra, dört gereklilik ve beş tema ortaya çıkmıştır.Bulgular göstermiştir ki, öncelikle sistemi değişikliği için güçlü sebepler olmalıdır. Sonrasında, organizasyon, müfredat, iletişim ve değerlendirmeden oluşan içerikte değişiklik yapılmalıdır. Üçüncü olarak, insan rolleri sistem değişikliğinde büyük öneme sahiptir. Son olarak, sistem değişikliği süreci sonunda dönüşümsel sonuçlar elde edilmelidir. Bu dört gereklilik motivasyon, standartlar, yapısal değişiklik, tüm okul katılımı ve liderlik temalarıyla incelenmiştir. Çalışmanın sonunda, sistem değişikliği girişiminde bulunacak İngilizce dil kurumları ve eğitimi için 'Bütünleşik-İçerik Sistem Değişikliği (I-CSC)' modeli oluşturulmuştur. This qualitative explanatory case study provides insight into the self-initiated prescriptive and planned systemic change process at a university preparatory department called 'Northview' situated in the western part of Turkey. Although English is taught worldwide and there are many English language institutions, few studies have been conducted on the systemic aspect of English language teaching. Therefore, by using a conceptual framework and related literature, this study examined the reasons, components, the roles of the people involved in it and results of the systemic change process. Two years of data, including documents that regulated Northview since its foundation, observation and field notes, and focus group interviews with both alumni and semi-structured interviews with instructors and administrative staff, were analyzed using systems and systemic change perspectives. The interviews were all audio-recorded and then transcribed. After employing descriptive coding procedures using a software for qualitative data analysis, four requirements and five themes emerged. Findings showed that the system requires powerful reasons for change. Then, there needs to be change in the components of the system such as organization, curriculum, communication and assessment. Third, people play a crucial role in the systemic change process. Finally, transformational results should be obtained at the end of the systemic change process. These four requirements are analyzed under five themes; motivation, standards, structural change, whole school involvement and leadership. At the end of the study, a model, 'Integrated-Contents Systemic Change (I-CSC)' is constructed that would guide the systemic change initiatives in English language institutions and education.
Collections