Lisansüstü öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin incelenmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi ve Azerbaycan Devlet İktisat Üniversitesi karşılaştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) ve Azerbaycan Devlet İktisatÜniversitesi (ADİÜ) lisansüstü öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri kişiseldemografik bilgilere göre incelenmiştir. Yapılan bu araştırmaya OMÜ'den 250 veADİÜ'den 200 lisansüstü öğrenci katılmıştır. Araştırmanın temel amacı bu eğitimkurumlarında öğrenim gören lisansüstü öğrencilerin zaman yönetimi becerilerinincinsiyet, medeni durum, konaklama yeri, not ortalaması, üniversite faktörlerine görefarklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Araştırma benzer kültüre sahip ülkeöğrencilerine hitap ettiğinden bu kapsamda ortaya çıkacak farklılıklar veya benzerliklerzaman yönetimi kavramını bu yönden yorumlamaya yardımcı olmaktadır. Literatürdebenzer kültürleri inceleyen ve karşılaştırma yapan çalışma bulunmadığından mevcutçalışma bu konuda önem arz etmektedir. Araştırmanın anket soruları sonucunda eldeedilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve istatistiksel analiz programı ile analizedilmiştir. Soruların yeniden yapılandırılması için yapılan faktör analizinde ortaya çıkanzaman planlaması ve zaman tuzakları boyutlarında lisansüstü öğrencilerin zamanyönetimi becerilerinde cinsiyete, medeni duruma, konaklama yerine, not ortalamasınagöre farklılıklar tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Zaman Yönetimi Becerileri, Zaman Planlaması, Zaman In this study, time management skills of Ondokuz Mayıs University (OMU) andAzerbaijan State Economics University (ASEU) postgraduate students were examinedaccording to personal demographic information. 250 students from OMU and 200students from ASEU have participated in this research. The main purpose of the study isto determine whether the time management skills of postgraduate students studying inthese educational institutions differ according to gender, marital status, accommodation,grade average, university factors. There are no studies about comparing similar culturesin the literature, that's why this research is important in this regard. As a result of thequestionnaire survey, the data obtained were transferred to computer environment andanalyzed by statistical analysis program. In the factor analysis of the questionnairerestructuring, the time management and time traps of the graduate students were foundto be different according to grade, marital status, accommodation and grade average.Key Words: Time Management Skills, Time Planning, Time Traps, Graduate
Collections